پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
پژوهش سرای دانش آموزی خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان پیشوا، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

شعارسال: یکی از اساسی آموزش و پرورش ایجاد شرایط و امکاناتی است که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانای دانش آموزان را به تناسب استعدادها فراهم نماید. تحقق این هدف با توجه به علایق متفاوت و توانمندی های دانش آموزان و نیز کثرت جمعیت دانش آموزی کشور، مستلزم دسترسی به ظرفیت های مناسبی از امکانات و منابع است. اما محدودیت های موجود عمدتا انجام برنامه های اساسی مبتنی بر گستره استعدادها و تفاوت های فردی دانش آموزان را با مشکل مواجه می نماید به گونه ای که در عمل، رویکرد برنامه ها به پوشش علمی دانش آموزان معطوف می گردد.

بدین جهت برنامه ریزان، مدیران و مجریان برنامه های آموزش و پرورش در تعامل با دانش آموزان با نیازهای آنان مواجه می شوند که امکانات موجود قادر به تأمین آنها نیست.

لذا ایجاد زمینه هایی علاوه بر شرایط موجود برای افراد علاقمند و مستعدی که با روحیه تحقیق و پژوهش در تعمیق و گسترش آموخته های خود اهتمام دارند امری ضروری به نظر می رسد.

تأسیس پژوهش سراهای دانش آموزی به عنوان یکی از راهکارها برای تأمین هدف فوق در نظر گرفته شده است.

پژوهش سرای دانش آموزی مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و هدایت استعدادها و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تأسیس می شود.

شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقمند به مطالعه و تحقیق، اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان، تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی و کاربردی، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان به منظور ایجاد توانایی نظریه پردازی از جمله اهداف پژوهش سراهای دانش آموزی است.

به همین منظور پژوهش سرای دانش آموزی خواجه نصیرالدین طوسی شهرستان پیشوا روز گذشته با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

محمد علی زنجانی مدیر پژوهش سرای دانش آموزی خواجه نصیرالدین طوسی پیشوا تصریح کرد: با کمک خیرین، آموزش و پرورش و مدارس سطح شهرستان، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان امکانات و تجهیزات برای پژوهش سرای دانش آموزی پیشوا خریداری شده است.

وی افزود: حوزه فعالیت این پژوهش سرا در زمینه های علوم تجربی و آزمایشگاهی، ریاضیات و برگزاری کلاس ها و المپیادهای علوم، زیست، فیزیک، شیمی، ریاضیات، اروگامی، رباتیک، نجوم، نانو و روبیک است.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی خواجه نصیرالدین طوسی پیشوا ضمن تقدیر از تمامی ارگان ها و افرادی که در راه اندازی این پژوهش سرا همکاری کردند، تصریح کرد: نظر مساعد و مثبت مسئولین به خصوص فرماندار و رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان، موجب دلگرمی است که امید می رود با حمایت ها و پشتیبانی های مالی و تجهیزاتی این مسیولین و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی، خیرین محترم و عموم مردم، این مکان به سطح و تراز مطلوب جهت پاسخ گویی به نیازها برسد تا زمینه ساز بروز استعداد های فرزندانمان باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ندای پیشوا ، تاریخ انتشار خبر 5 آبان 1395، کدمطلب: ، www.nedayepishva.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
پژوهش سرای نسبتا مجهز و خوبی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین