پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تدوين سند راهبردي کاربردي، افزايش وام دوره دکتري، خودکفايي در اداره صندوق، همکاري مالي با دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفيت نهادهاي عمومي غيردولتي براي اعطاي تسهيلات و اعطاي وام ناباروري را از جمله برنامه‌هاي اين صندوق اعلام کرد.

شعار سال : يزدان مهردر نشست معاونان منطقه دو دانشگاه‌هاي کشور در دانشگاه تبريز اظهار داشت: در ابتداي مسووليت خود در صندوق، سعي کرديم با آسيب‌شناسي موارد مرتبط با خدمات رفاهي و دانشجويي و تدوين سند راهبردي کاربردي صندوق، نقشه راه همراه با افق‌نگري، مديريت مبتني بر برنامه داشته باشيم.

وي افزود: تا رسيدن به سند راهبردي، برنامه‌هاي کوتاه مدتي تدوين کرديم که از جمله آن‌ها مي‌توان به تقويت اعتبارات عمومي صندوق اشاره کرد.

يزدان مهر گفت: با آنکه برخي اعتبارات نظير يارانه تغذيه متمرکز نيست در تلاش هستيم اعتبارات تغذيه و تعمير و تجهيز خوابگاه در سال 95 به صورت متمرکز در بودجه صندوق پيش بيني شود، همچنين با تلاش‌هاي بسيار سعي کرديم وام شهريه را از حالت طرح تملک خارج کنيم تا از سال آينده در قالب اعتبارات عمومي تخصيص يابد و در سالجاري نيز با حمايت وزير علوم و مساعدت رياست محترم جمهور توانستيم 40 درصد اعتبارات وام شهريه سال 94 را جذب کنيم.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان با اعلام اينکه اعتبارات يارانه تغذيه دانشجويان پاسخگوي نياز دانشگاه‌ها در اين بخش نيست اظهار کرد: از يک هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز در بخش تغذيه، دولت صرفاً 440 ميليارد تومان آن را تأمين مي کند و به همين دليل دانشگاه‌ها دچار مشکلات جدي مالي هستند؛ بنابراين به سازمان مديريت پيشنهاد داديم تادولت ضمن تداوم همين ميزان کمک يارانه، مابقي نياز دانشگاه‌ها را در قالب تسهيلات در اختيار صندوق رفاه دانشجويان قرار دهد.

يزدان‌مهر ادامه داد:در مذاکرات متعدد با مسوولان سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، تلاش شد تا آنان را براي همراهي در مسير خودکفايي صندوق متقاعد کنيم لذا موافقت اوليه براي حمايت از بهبود خدمات رفاهي دانشجويان از طريق خودکفايي صندوق اخذ شده است.

وي افزود: دانشگاه‌ها در زمينه خوابگاه‌هاي فرسوده هم با مشکل کمبود اعتبار مواجه هستند و يکي ديگر از برنامه‌هاي ما در اين خصوص ايجاد رديف مستقل تعمير و تجهيز در قانون بودجه سال 95 هست و رايزني لازم با سازمان مديريت در اين زمينه انجام شده است.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان به افزايش اعتبار وام ويژه دکتري اشاره کرد و افزود:در اين زمينه تاکنون 25 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته و ما به دنبال آن هستيم تا با کمک دولت اين رقم را براي افزايش پوشش بهره‌مندان به 300 ميليارد تومان در سال آينده برسانيم.

يزدان مهر، ايجاد کنسرسيوم در راستاي نيل به خودکفايي را يکي ديگر از برنامه‌هاي صندوق دانست و خاطر نشان کرد: طي همکاري اقتصادي مشترک صندوق رفاه و دانشگاه‌هاي مادر اين مهم تحقق مي‌يابد. وي هدف از اين اقدام را بهره‌گيري از سرمايه-هاي ثابت دانشگاه‌ها و تبديل آن‌ها از شرايط بالقوه به بالفعل دانست.

وي تجربه تجميع بيمه رفاه دانش را در سال جاري، ورود به بحث خريد سهام شرکت‌هاي بيمه‌اي موفق بيان و اظهار اميدواري کرد صندوق بتواند با استفاده از ظرفيت موجود در آموزش عالي کشور خدمات مطلوبي در اين زمينه به دانشجويان ارائه کند.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان در ادامه افزود: با وجود محدوديت‌هاي اعتبارات دولتي تلاش کرديم از ظرفيت نهادهاي عمومي غيردولتي بهره‌برداري کنيم و با عقد تفاهم نامه هاي همکاري تسهيلات قابل توجهي را جذب و در اختيار دانشجويان دانشگاه‌ها قرار دهيم.

وي از جمله تسهيلات مذکور به پرداخت وام تحصيلي بنياد علوي، وام‌هاي ازدواج، اشتغال و وديعه مسکن صندوق کارآفريني اميد وکمک هزينه تحصيلي کميته امداد امام خميني را مورد اشاره کرده و افزود: به زودي پرداخت اين تسهيلات در دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان به ايجاد تسهيلاتي براي دانشجويان متأهل در درمان ناباروري با همکاري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اشاره کرد و افزود: صندوق به اين گروه از دانشجويان تا سقف 15 ميليون ريال وام اعطا مي‌کند.

گفتني است؛ بيست و چهارمين نشست معاونان دانشجويي منطقه 2 دانشگاه‌هاي کشور با حضور يزدان مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان، رياضي معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان و دکتر سجادي سرپرست معاونت درآمد و سرمايه‌گذاري صندوق رفاه دانشجويان در دانشگاه تبريز برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج ، تاریخ نشرخبر : 3 آذر 1394 کد مطلب : - www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین