پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
درحالی‌که قرار بود دی‌ماه امسال بیمارستان شهدای پاکدشت به بهره‌برداری برسد، این پروژه مهم در ایستگاه وعده‌ها گیرکرده و مردم همچنان چشم‌انتظار قیچی شدن روبان افتتاح آن هستند.

شعار سال: محمدرضا حیدری: شهرستان پاکدشت در هم‌جواری تهران یکی از مهاجرپذیرترین مناطق این استان محسوب شده و هرروز با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه بر جمعیت آن افزوده می‌شود.

به عقیده کارشناسان، مسئولان و مردم شهرستان پاکدشت، امکانات زیرساختی در برخی حوزه‌ها متناسب با نیازها و دغدغه‌های مردم این شهرستان نیست.

ارتقا سرانه بهداشتی و درمانی و ساخت بیمارستان طی سال‌های اخیر همواره مورد مطالبه مردم شهرستان پاکدشت قرار داشته، زیرا این منطقه با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی مواجه است.

شهرستانی که نیاز شدید به تخت بیمارستانی دارد

در دولت گذشته بود که با توجه به مطالبات جدی مردم شهرستان پاکدشت، کلنگ احداث پروژه بیمارستان شهدای این شهرستان بر زمین زده شد و مسئولان وزارت بهداشت و درمان وقت، افتتاح این پروژه را قدم بزرگی برای برطرف کردن نیازهای حوزه سلامت و درمان این شهرستان عنوان کردند.


با کلنگ زنی پروژه بیمارستان شهدای پاکدشت، این پروژه به‌سرعت فعالیت عمرانی خود را آغاز کرد و پیشرفت خوبی را داشت اما برخی موانع سبب شد تا پس از گذشت چند سال هنوز درب‌های این بیمارستان بر روی بیماران پاکدشتی باز نشود.

رضایی معاون فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در ۲۲ مهرماه سال گذشته در بازدید از بیمارستان‌ ۱۳۰ تختخوابی شهدای پاکدشت گفت: در آینده‌ای نزدیک بیمارستان شهدای پاکدشت به اتمام می‌رسد و تجهیز آن آغاز خواهد شد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی آبان ماه امسال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه بیمارستان شهدای شهرستان پاکدشت با هدف ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی به مرحله اجرا درآمد و هم‌اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی مواجه است.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام تلاش مسئولان و متولیان امر آن است که این پروژه هر چه سریع‌تر به نتیجه رسیده و موانع تحقق این مهم از سر راه برداشته شود.

وی بیان داشت: جلساتی نیز برای تأمین برخی امکانات زیرساختی نظیر خطوط تلفن ثابت و خط اینترنت پرسرعت بیمارستان برگزار و قرار است طی هفته آینده این مهم نیز به مرحله اجرا دربیاید.

پروژه‌ای که روبان افتتاح را به خود ندید

درحالی‌که قرار بود دی‌ماه امسال بیمارستان شهدای پاکدشت به بهره‌برداری برسد، این پروژه مهم در ایستگاه وعده‌ها گیرکرده و مردم همچنان چشم‌انتظار قیچی شدن روبان افتتاح آن هستند.


فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی آذرماه امسال در جمع خبرنگاران از پذیرش بیماران در بیمارستان شهدای پاکدشت در دی‌ماه خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و با توجه ویژه مسئولان، کار نصب تجهیزات و لوازم پزشکی در بیمارستان شهدای پاکدشت به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی موانع ازجمله جذب نیروهای متخصص و کارآمد سبب شد تا افتتاح این بیمارستان به تعویق بیفتد اما تا دهم دی‌ماه سال جاری نخستین بیمار در بیمارستان شهدای پاکدشت پذیرش خواهد شد.

بشیری عنوان کرد: پس از رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی، در ایام‌الله دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان، بیمارستان شهدای پاکدشت به‌صورت رسمی برای خدمت‌رسانی به مردم افتتاح خواهد شد.

مردمی که از تعویق راه‌اندازی بیمارستان شهدای پاکدشت ناراحت هستند

باگذشت حدود یک ماه از تاریخ اعلامی برای پذیرش بیمار در بیمارستان شهدای پاکدشت، این امر به دلایل نامعلومی به تعویق افتاده و این موضوع مردم شهرستان پاکدشت را نگران و ناراحت کرده است.

محمد محمدی یکی از شهروندان شهرستان پاکدشت اظهار داشت: پاکدشت با کمبود شدید سرانه بهداشتی و درمانی روبرو است و یکی از حوزه‌هایی که همواره مردم این منطقه نسبت به آن دغدغه و نگرانی داشتند، حوزه بهداشت و درمان بوده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر راه‌اندازی بیمارستان شهدای پاکدشت به‌منظور ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی این شهرستان موردتوجه قرار گرفت و این موضوع مردم شهرستان پاکدشت را خوشحال کرد.

محمدی ادامه داد: علیرغم وعده‌های داده‌شده، متأسفانه این پروژه ملی و زیربنایی که می‌تواند خدمت بزرگی به مردم شهرستان پاکدشت باشد، هنوز افتتاح نشده و این امر جای نگرانی دارد.


وی اضافه کرد: برخی مسئولان اعلام می‌کنند که کارهای عمرانی بیمارستان پاکدشت به اتمام رسیده، پس چرا نسبت به افتتاح آن تعلل می‌کنند.

فاطمه احمدی یکی از شهروندان دیگر اظهار داشت: امروز مردم شهرستان پاکدشت با مشکلات و معضلاتی روبرو هستند که بخشی از آن به حوزه بهداشت و درمان مربوط می‌شود.

احمدی ادامه داد: کمبود مراکز درمانی و بهداشتی سبب شده تا بیماران پاکدشتی برای انجام امور درمانی خود به بیمارستان‌های اطراف و یا پایتخت مراجعه کنند که این امر زیبنده شهرستان چند صدهزارنفری پاکدشت نیست.

وی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان پاکدشت منتظر افتتاح پروژه بیمارستان شهدای این شهرستان هستند اما علیرغم وعده‌های داده‌شده به مرحله افتتاح نرسیده است.

بیمارستان شهدای پاکدشت آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری است

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بیمارستان شهدای این شهرستان اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان پاکدشت و ضرورت ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی این شهرستان، راه‌اندازی بیمارستان شهدای پاکدشت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان شهدای پاکدشت می‌تواند در زمینه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در حوزه بهداشت و درمان به مردم این شهرستان بسیار مؤثر بوده و بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها را برطرف کند.


بشیری ادامه داد: هم‌اکنون بیمارستان شهدای پاکدشت آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری است اما به دلایل نامعلومی این امر تحقق پیدا نمی‌کند.

نماینده پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان دانشگاه شهید بهشتی به دلایل نامعلومی برای افتتاح این پروژه امروز و فردا می‌کنند اما باید توجه داشت که مردم نیاز شدید به این مرکز درمانی دارند.

وی اضافه کرد: تأخیر در بهره‌برداری از پروژه بیمارستان شهدای پاکدشت گلایه شدید مردم را به همراه داشت و این تأخیر به‌هیچ‌عنوان از سوی مسئولان پذیرفتنی نیست.

گفتنی است بیمارستان شهدای پاکدشت در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۷۴۵ مترمربع احداث‌شده و ساختمان اصلی آن با ۱۱ هزار و ۴۱۳ مترمربع مساحت در چهار طبقه، شامل بخش‌های داخلی، جراحی، بستری کودکان، زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیر اخبار، تاریخ انتشار 2 بهمن 94 ، کد مطلب: 32873283: www.titreakhbar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین