پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اولین بیمارستان دندانپزشکی کشور به همراه پلی کلینیک تخصصی در شرق تهران ساخته خواهد شد.

شعار سال: دکترعلی اصغر پیوندی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تفاهمات با وزارت بهداشت و هلال احمر در این زمینه انجام شده و در آینده نه چندان دور عملیات اجرایی این مرکز درمانی آغازخواهد شد.

وی راه اندازی بیمارستان دندانپزشکی را نیاز منطقی جامعه دانست و گفت: در برخی از کشورهای اروپایی این گونه مراکز مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

پیوندی با اشاره به این که در حوزه دندانپزشکی در طرح تحول سلامت ورود جدی نکرده ایم افزود: این موضوع سبب گلایه های زیاد مردم شده و آنها از حاکمیت انتظار دارند این مشکل را برطرف کنند.

وی با اشاره به این که بخش اعظم این فضا در اختیار بخش خصوصی یا غیردولتی است افزود: حدود 97 درصد فعالیت حوزه دندانپزشکی توسط بخش غیردولتی یا خصوصی انجام می شود و بقیه در اختیار بخش دولتی می باشد.

وی بر لزوم گسترش کلینیک های دندانپزشکی برای رفع این معضل تاکید کرد و گفت: ما به عنوان حاکمیت باید پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه دندانپزشکی باشیم.

پیوندی در بخش دیگری از سخنانش به رشد و گسترش فعالیت های پژوهشی در سال های 93 و 94 این دانشگاه اشاره کرد و گفت: پژوهش باید براساس نیاز مردم و در جهت رفع مشکلات آنان باشد که ما هم سعی کردیم با کاربردی کردن پژوهش در این زمینه گام برداریم.

وی با اشاره به این که در توسعه و تجهیز زیرساخت های پژوهشی غافل نشده ایم، گفت: با تمام توان سعی کردیم زیرساخت های لازم را برای انجام فعالیت های پژوهشی کاربردی فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد جمعیت استان تهران که بالغ بر 5 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند، اظهار کرد: این دانشگاه 13 هزار دانشجو، 1300 نفر عضو هیأت علمی، 17 بیمارستان، 100 گروه آموزشی و 140 مرکز بهداشتی و پایگاه بهداشت دارد.

* کمبود تخت بیمارستانی در اورژانس ها

وی به کمبود تخت های بیمارستانی در اورژانس ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این زمینه، هنوز با مشکل مواجه هستیم.

پیوندی افزود: سال گذشته 170 تخت به بخش‌ های مراقبت ویژه و CCU اضافه شد اما هنوز 2200 تخت از میانگین استاندارد کشوری عقب هستیم و هم‌اکنون 3 هزار و 100 تخت فعال داریم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای تجریش با 790 تخت بیمارستانی اواخر سال 96 راه اندازی می شود، گفت: این مرکز درمانی در 10 ماه گذشته حدود 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راه اندازی آن کمکی به ناوگان فرسوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی به انعقاد قرارداد مرکز درمانی 1000 تختخوابی در شرق تهران اشاره کرد و گفت: قرار است این مجموعه درمانی طی تفاهم‌نامه ای با کشورهای خارجی ساخته شود.

وی به راه اندازی 2 بیمارستان شهدای پاکدشت و شهدای گمنام درهفته دولت اشاره کرد و گفت: 260 تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های تحت پوشش این دانشگاه تا هفته دولت اضافه خواهد شد.

پیوندی به نوسازی و بازسازی فضاهای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: 41 هزار متر مربع در فضای بیمارستان‌ها بهسازی و نوسازی انجام گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مناطق پرخطری مانند شوش، خاک سفید و دروازه غار در حوزه پوشش این دانشگاه قرار دارند و باید به این مناطق توجه ویژه شود.

وی به افزایش 150 پایگاه سلامت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: راه اندازی 23 پایگاه دیگر در سال جاری در دستور کار این مجموعه قرار دارد که با تحقق آن جشن برقراری تمام جمعیت تحت پوشش استان تهران در شبکه بهداشتی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بیمارستان‌های دانشگاه 4 داروی پر مصرف مدیریت شد به طوریکه 400 میلیون تومان از این محل صرفه‌جویی ریالی انجام گرفت و قرار است در مصرف داروهای گران قیمت مدیریت و صرفه‌جویی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 300 میلیارد تومان از بیمه ‌ها طلب داریم گفت: از این مبلغ 100 میلیارد آن مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و حدود 170 میلیارد تومان مربوط به بیمه خدمات درمانی است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395، کد مطلب: 82092447 (5360004):www. Irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین