پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی اهتمام جدی داریم.

شعارسال: مهندس سعادت در دیدار با نمایندگان شرکت بیمارستان‌ساز اتریشی ضمن خیرمقدم گفت: استان ما با اتریش سابقه همکاری و ارتباط قدیمی دارد، بطوری که زمان جنگ‌تحمیلی و حضور پناهندگان و آوارگان‌عراقی در استان، یکی از کشورهایی که در روستای زیوه‌ارومیه با دایر کردن بیمارستان‌صحرایی به آنان خدمات پزشکی ارائه داد کشور اتریش بود.

وی افزود: با توجه به اینکه با چند کشور هم مرز هستیم لذا بیماری‌های مختلفی نیز استان را تهدید می‌کند و از طرف دیگر نیازمند تقویت زیر ساخت‌های عرصه سلامت در استان هستیم.

سعادت اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی مواجه هستیم که اگر تخت‌های فرسوده بیمارستانی را نیز به آن اضافه کنیم به ۳۵۰۰ تخت نیازمندیم لذا باید بیمارستان‌سازی کنیم و پروژه ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی برای استان بسیار اساسی است.

استاندار تصریح کرد: اهتمامی جدی برای ساخت این بیمارستان داریم .

سعادت همچنین گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی روی خط سرطان قرار دارد لازم است در این خصوص نیز تمهیداتی انجام گیرد. هر چند برای مداوای بیماران مبتلا به سرطان بخش خیریه‌ای در استان فعالیت می‌کند که در حال توسعه است ولی لازم است با توجه به سابقه زیاد کشور اتریش در مباحث درمانی این بیماران، در این رابطه نیز همکاری تنگاتنگ داشته باشیم.

در این جلسه آقازاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از هیات اتریشی در قبول دعوت دانشگاه جهت حضور در ارومیه و تقدیر از مقام‌عالی استان برای تشکیل این نشست برای حل مشکلات درمانی استان گفت: پس از اجرایی‌شدن برجام شرکت‌های خارجی با توجه به ثباتی که در کشور وجود دارد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند و فرصت مغتنمی است تا نسبت به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در عرصه سلامت استان نیز گام‌های موثری برداشته شود.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به وجود رنگین‌کمان ادیان و اقوام و جاذبه‌های گردشگری در استان و نیز پتانسیل توسعه گردشگری سلامت فرصت خوبی را برای توجه ویژه به توسعه عرصه سلامت استان ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اضافه کرد: با توجه به نیازهای روزافزون درمانی، بی‌تردید لزوم اقدامات زیربنایی و اساسی را در توسعه حوزه سلامت دوچندان کرده و در این خصوص، ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل ارتقا به ۱۰۰۰ تخت ضروری و نیاز استان است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ندای موج، تاریخ انتشار: 18بهمن1394، کدخبر: 5109: www.nedayemoj.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
بجای اینکه الکی طرح افتتاح کنید به فکر جان مردم باشد این هزینه هایی که برای طرح های نیمه کاری میذارین برای تجهیز بیمارستان استفاده کنید م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین