پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
همه در طی سال‌های اخیر در خصوص رفع مشکلات این منطقه حرفهای خوبی می‌زنند ولی در هنگام عمل، همه عقب می روند و دوباره مردم می‌مانند و مشکلاتشان که به قوت خود باقی است. نیازی به تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات این منطقه نیست. به تعهداتمان که مصوب هم شده عمل کنیم کافی است.

شعار سال: داستان ری و تهران دوباره از سر گرفته شده است، داستانی که گاه به فصل جدایی می رسد و گاه دست مدیران شهری پایتخت را در دستان فرماندار و مسئولین محلی شهر ری می گذارد، پس از کش و قوص فراون بر سر این موضوع در 7 سال گذشته، مدیران استانداری تهران و منصوبین دولت در ری مدیریت شهری را وارد مناقشه جدیدی کرده اند.

هدایت الله جمالی پور در جلسه امروز شورای شهر تهراننسبت به عدم تغییر نام شورای شهر تهران اعتراض کرد و افزود: درست است که نام شورا را عوض نمی‌کنید؛ اما مردم ری انتظار دارند این نام تغییر کند و به نام قانونی شورای شهر تهران، ری و تجریش نامگذاری شود.

وی تاکید کرد: باید مشکلات در جلسه ای مجزا مورد بررسی قرار گیرد پیش از این قرار بود جلسه ای در شهر ری تشکیل شود که با مصوبات شورای شهر معضلات و مشکلات شهرری حل و فصل شود.

فرماندار شهر ری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد مشکلات ترافیکی ناشی از نزدیکی بهشت زهرا(س) به باقرشهر اشاره کرد و افزود: امروز بهشت زهرا(س) برای مردم باقرشهر علاوه بر مشکلات ترافیکی معضلات بسیاری را ایجاد کرده است. همچنین وجود مرکز دفن زباله شهر تهران در کهریزک نیز برای مردم این منطقه مشکلات محیط زیستی بسیاری را ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده درمورد ساخت خانه‌ در کنار دکل‌های برق، گفت: خانه‌هایی که در کنار دکل‌های برق و یا مواردی زیر این دکل‌ها قرار گرفته‌اند موجب نگرانی همه مسئولین شهرستان ری شده است. بی تردید برای حل این معضل نیازمند یک عظم جدی و همکاری میان دولت و اعضای شورا و شهرداری هستیم.

فرماندار ری افزود: متاسفانه خانواده‌هایی که از سطح معیشتی پایینی برخوردار هستند؛ امروز بیشترین تهدید را از نزدیکی محل سکونتشان به این دکل‌ها شاهد هستند و باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

وی در باره وجود راه حل‌های این معضل گفت: می‌توان این دکل‌ها را به زیر زمین منتقل کرد البته این کار هزینه زیادی را در بر می‌گیرد ولی باید بدانیم که این هزینه به اندازه جان انسان‌ها ارزش دارد.

مهدی چمران نیز که مخاطب صحبت های جمالی پور بود در پاسخ به او گفت:برای ما این تغییر نام فرقی نمی‌کند اما به لحاظ قانونی برای همه مسئولین از جمله استاندار تهران موضوع را توضیح دادیم.در حال حاضر پردیس نیز باید به نام شورا افزوده شود به این ترتیب باید منتظر باشیم ورامین و سایر شهرستان‌ها نیز به نام شورای شهر تهران اضافه شوند که این امکان پذیر نیست. قطعا این موضوع را بررسی می کنیم و در خدمت فرماندار شهر ری نیز هستیم.

چمران تاکید کرد: ری هیچ فرقی با تهران ندارد و مردم ری عین مردم تهران هستند و تمام خدماتی که در تهران داده می‌شود بلکه گاهی بیشتر به مردم ری ارائه می‌شود.
رئیس شورا با اشاره به وعده رئیس جمهوری در سفر به شهرستان ری، در خصوص ساخت دو تصفیه خانه در شهرستان ری گفت: این دو تصفیه خانه در جلسه هیئت دولت تصویب و ابلاغ شده است. به این ترتیب یک تصفیه خانه بر روی رودخانه سرخه‌حصار و دیگری بر روی نهر فیرزآب ساخته خواهد شد. امیدواریم به این ترتیب علاوه بر حل مشکلات مردم این شهرستان، از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات کارخانه سیمان نیز گفت: در حال حاضر این کارخانه آلودگی تولید نمی‌کند و با نصب فیلترها توانسته آلایندگی خود را به صفر برساند. اما وجود چند کارگاه سنگ‌بری در نزدیکی این کارخانه موجب گرد و غبار و آلودگی در این منطقه شده است که باید به این موضوع رسیدگی شود.

در این جلسه احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه در خصوص ری مصوبات زیادی داریم، گفت: ما باید پیگیر مصوبات قبلی باشیم و کمیته ای تشکیل دهیم تا تصمیم گیری های قبلی را پیگیری کند.
وی تاکید کرد: نباید روضه ری را از اول بخوانیم بلکه باید ببینیم چرا مصوبات اجرا نشدند.

ناصر امانی معاون شهردار تهران نیز با تشکر از گزارش ارائه شده حافظی از مشکلات ری گفت: در این گزارش تنها عملکرد شهرداری به نقد کشیده نشده بود بلکه تمامی نهادها که باعث مشکلات این منطقه شده بودند را نقد کرده بود و تقریبا بیشتر گزارش به شهرداری مربوط نبود.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها زیر دکل فشار قوی در دهه ۷۰ اتفاق افتاده است، گفت: نمی توان مردمی که ۲۰،۳۰ سال در این منطقه زندگی کرده اند زیر امواج فشار قوی تهدید به تخریب خانه هایشان کرد.اگر چنین مدیریتی محقق شود با مشکلات کمتری رو به رو هستیم.

وی با اشاره به بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانیکه برای شهر ری تصویب شده است گفت: شهرداری ۷ برابر درآمدهایی که از ری کسب می کند در آنجا سرمایه گذاری کرده است.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ری قابلیت کسب درآمد هزار میلیارد تومان را دارد، گفت: فرمانداری ری از سال پیش به این موضوع ورود پیدا کرد و از صنایع، حریم و ... که در این محدوده وجود دارد ۲۵۰ میلیارد کسب درآمد کرد.

به گفته طلایی شهرداری اقدامات خوبی در ری انجام داده اما هنوز حق خود را در خصوص این منطقه ادا نکرده است.

مهدی چمران اما در مخالفت با صحبت های طلایی گفت: با کسب درآمد هزار میلیاردی از ری موافق نیستم. ری در سال گذشته تنها ۲۵ میلیارد درآمد داشته و اینگونه سخنان توقعات را بالا می برد.

در این بین علیرضا دبیر که خود از اهالی شهر ری بوده است به صحبت های نماینده دولت اعتراض کرد و گفت:نباید در خصوص ری شعاری صحبت کنیم متاسفانه سال‌هاست این مشکلات در ری وجود دارد و چه در دولت قبل چه در این دولت توجهی برای رفع مشکلات مردم این منطقه نشده است.

او خواستار پاسخگویی فرماندار ری در خصوص عملکرد دولت شد و گفت:ایشان گزارش بدهد که دولت در این منطقه چه کرده است سال‌هاست مشکلات این منطقه مطرح می‌شود ولی در عمل اقدامی نمی‌بینیم و مردم این منطقه نیازمند کار عملی برای رفع مشکلاتشان هستند.

دبیر با بیان اینکه مناهلاین منطقه هستم و سال‌ها مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک دیده‌‌ام از شهرداری تهران هم انتقاد کردو گفت: مسئولین شهرداری باید به مردم پاسخگو باشندکه چرا اعتبارات نقدی را در این منطقه شهرداری تخصیص نمی‌دهند یاچراشرکت خاک ریزآبدر این منطقه به تعهداتش عمل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصریح کرد: همه در طی سال‌های اخیر در خصوص رفع مشکلات این منطقه حرفهای خوبی می‌زنند ولی در هنگام عمل، همه عقب می روند و دوباره مردم می‌مانند و مشکلاتشان که به قوت خود باقی است. نیازی به تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات این منطقه نیست. به تعهداتمان که مصوب هم شده عمل کنیم کافی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بلدیه فردا، تاریخ انتشار 1 تیر 95، کد مطلب: 34043: www.baladiye.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین