پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
رئیس شورای عالی استان ها و رئیس شورای شهر تهران گفت: شهر ایده آل باید دارای مولفه های فیزیک شهری و مسائل روحی و روانی مناسبی برای شهروندان باشد که چنین شهری در کشور نداریم.

شعارسال: مهدی چمران شنبه شب در حاشیه گشایش نمایشگاه شهر ایده آل گفت : فضای فیزیکی شهری باید آرامش را به شهروندان منتقل کند و فعالیت های کاری و ارائه خدمات شهری نیز باید روحیه بخش باشد.

رئیس شورای عالی استان های کشور ادامه داد : شهرداری ها باید به سمت ایجاد کردن شهرهای ایده آل برای آرامش و استفاده شهروندان گام بردارند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، شهرداری ها به واسطه مضیقه های مالی که بخشی از آن به دلیل تخصیص نیافتن درآمد مالیات بر ارزش افزوده است، با مشکل روبه رو هستند.

* تخصیص درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها

چمران یادآور شد: در شرایط کنونی تنها یک سوم درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های اختصاص می یابد.

وی خاطر نشان کرد : شهرداری ها برای رفع این نقیصه که آنها را با چالش های فراوانی روبه رو کرده باید به سمت بهره گیری از سرمایه گذاران بروند.

رئیس شورای عالی استان های کشور در خصوص اهمیت ایجاد مدیریت واحد شهری در تحقق شهر ایده آل گفت : این مساله دارای اهمیت فراوانی بوده که برای تبیین آن باید وقت گذاشت.

رئیس شورای عالی استان های کشور ادامه داد : شهرهایی با مولفه شهرهای زیست محیطی سالم و سبز در دنیا وجود دارند ولی نمی توان به آنها شهر ایده آل گفت.

مهدی چمران در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر ایده آل اظهار داشت : این کار پیچیده و دشواری است که برای تحقق آن باید همه مشکل های موجود درونی و ساختاری شهرها را رفع کرد تا شایسته انسان های ساکن خود شود.

وی یادآور شد: باید با تلاش برای فراهم ساختن شرایط کار صحیح ، سالم و درآمد زا و مسکنی آرامش بخش برای مردم به سمت ایجاد مدینه فاضله گام برداشت.

*کیش ، بالاتر از سایر نقاط

چمران در مورد انتخاب جزیره کیش به عنوان محل برگزاری همایش شهر ایده آل گفت : برگزاری این همایش از سال 88 و با همت مسئولان این جزیره آغاز شده است و شاید این اشاره به نیاز برای داشتن شهری سالم ، زیبا و مناسب همچون جزیره کیش برای همه شهروندان کشور باشد.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد : این جزیره از نظر همکاری مسئولان و مردم با یکدیگر و همچنین امکانات در سطحی بالاتر از سایر نقاط کشور قرار دارد که می تواند الگوی سایر شهرها باشد.

وی در مورد بازدید از نمایشگاه گفت : شرکت ها تلاش می کنند تا با نو آوری نیازهای شهری را برآورده سازند،برخی غرفه ها از نو آوری و ابتکارات استفاده کرده اند که اگر بخواهیم آن را از خارج کشور وارد کنیم نیازمند صرف ارز و زمان زیاد است.

چمران اظهار کرد : برگزاری چنین نمایشگاهی در انتقال تجربه ها و تبادل اطلاعات میان دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری و رفع نیازمندی های بسیار موثر است.

* توصیه می کنم از تهران الگو برداری نشود

وی در مورد الگو برداری کیش از تهران و بالعکس گفت : توصیه می کنم کسی از کلان شهر تهران الگو برداری نکند ،چرا که آلودگی هوا و دود دارد ،جزیره کیش خود باید نمونه و الگو برای گردشگری و شهری پاک و سالم باشد.

چمران توصیه کرد که دوستان در جزیره کیش برای تولید انرژی از انرژی های خورشیدی و پاک بهره ببرند تا در آینده مشکل زیست محیطی برای این منطقه ایجاد نشود چرا که حسن کیش پاک بودن آن است.

نمایشگاه شهر ایده آل عصر شنبه با حضور معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران ، قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ،معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، اعضای شورای شهر و فعالان حوزه مدیریت شهری افتتاح شد.

ایجاد بستر مناسب جهت هم افزایی علمی در حرکت به سمت شهر ایده آل ، ارتقای سطح دانش کیفی نزد مدیران شهری در زمینه تفکر ایده آل، ارائه الگو شهر های ایده آل، انتقال فناوری روز دنیا و دانش در حوزه مدیریت شهری از اهداف این رویداد است.

همایش دو روزه شهرایده آل نیز روز یکشنبه با حضور مسئولان کشوری، شهرداران ، اعضای شورای شهر و فعالان حوزه مدیریت شهری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار  شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27آذر1395، کدخبر: 82350104: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین