پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
اعضای فراکسیون امید مجلس که در ابتدا تصمیم به رد کلیات لایحه برنامه ششم داشتند، اعلام کردند که به کلیات لایحه رای مثبت می دهند اما برخی مواد آن را حذف می کنند.

شعار سال: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح یکشنبه پارلمان که به بررسی کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور اختصاص داشت، پس از تذکرات و صحبت‌های مشابه نمایندگان در خصوص اشکال در روال بررسی برنامه ششم توسعه و تصمیم برخی از اعضای فراکسیون امید برای رد کلیات این لایحه اظهار داشت: امکان طرح پیشنهاد جدید برای برنامه ششم در صحن وجود ندارد و تنها امکان درخواست حذف وجود دارد.

وی افزود: اگر کلیات این لایحه مورد موافقت قرار نگیرد، این لایحه مانند لایحه بودجه به کمیسیون ارجاع نمی شود و هر آنچه که تا امروز آمده و در کمیسیون تلفیق بررسی شده، به بایگانی می رود و دولت باید مجددا برنامه جدید تقدیم مجلس کند.

پس از این سخنان علی لاریجانی، حدود 50 نفر از اعضای فراکسیون امید و مستقلان مجلس در گوشه ای از مجلس جمع شده و رایزنی کردند.

سپس یکی از بانوان عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به خبرنگاران حاضر در مجلس گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که به کلیات برنامه ششم رای دهیم اما برخی از مواد را در جریان بررسی جزییات این لایحه حذف کنیم.

*فراکسیون امید خواستار بازگشت برنامه ششم به کمیسیون تلفیق شد

صبح دوشنبه بهرام پارسایی فراکسیون امید مجلس با اشاره به جلسه امروز فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفته بود: در این جلسه محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

وی ادامه داده بود: اعضای این فراکسیون تاکید داشتند موادی در کمیسیون تلفیق مجلس به لایحه برنامه ششم توسعه اضافه شده که نیاز به اصلاح دارد. برای مثال در کمیسیون تلفیق 585 هزار میلیارد تومان بودجه جاری به برنامه توسعه ششم اضافه شده که مغایر اصل سیاست اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرده بود: متاسفانه به جای اضافه شدن مواد مهمی به لایحه برنامه ششم توسعه، موادی که اولویت لازم را ندارد به این لایحه اضافه شده است. از این رو ما خواهان بازگشت این لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس هستیم تا اصلاحات لازم در این لایحه اعمال شود

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270484:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پرطرفدارترین