پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان داشت که حدود ۷۰۰ هکتار از بافت فرسوده شهر قم در منطقه هفت و هسته مرکزی شهر قرار دارد.
شعارسال:
 این مساله نشان می دهد که مشکلات بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است در این محلات اتفاق بیفتد، تهدید قابل توجهی است.

عليرضا خاكي با بيان اينكه محدوده بافت مصوب هزار و ۷۴ هكتار است، افزود: اين فضا ۸/۶ درصد از محدوده شهر را شامل مي‌شود و ۲۰ درصد جمعيت، يعني ۲۰۰ هزار نفر، در آن سكونت دارند.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: اين محدوده مصوب وزارت كشور در سال ۸۵ است كه با سه شاخصه ريزدانگي، نفوذناپذيري و نبود پايداري محاسبه شده است.

خاكي با تاكيد بر اينكه اين محدوده با همين شاخصه‌ها تا هزار و ۸۰۰ هكتار قابل افزايش است، بيان كرد: پذيرفتن اين مساله و افزايش محدوده بافت فرسوده مراحل اداري سخت‌گيرانه‌اي دارد.

وي با بيان اينكه حدود ۷۰۰ هكتار از بافت فرسوده شهر قم در منطقه هفت و هسته مركزي شهر قرار دارد، تصريح كرد: اين مساله نشان مي دهد كه مشكلات بافت فرسوده و آسيب‌هاي اجتماعي كه ممكن است در اين محلات اتفاق بيفتد، تهديد قابل توجهي است.

وي با تاكيد بر اينكه سازمان رويكرد بهسازي را در دستور كار قرار داده و نوسازي را جز در مواردي خاص نمي‌پذيرد، خاطرنشان كرد: در اين عرصه هم بافت تاريخي كه غالبا در محدوده بافت فرسوده قم قرار گرفته براي سازمان بهسازي و نوسازي اطراف حرم اولويت دارد.

خاكي با بيان اينكه بافت فرسوده در شهرها آسيب هاي متعددي را به دنبال دارد، افزود: آنچه كه اهميت دارد توجه بيشتر مديران به بهسازي و نوسازي اين بافت ها با ارائه تسهيلات و مشوق ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کدخبر: 611648، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
مثل شهر تهران طرح حمایت از بافت فرسوده را بگذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین