پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۳۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
تغییرات در آموزش و پرورش هنوز هم سایه سامان و آرامش کافی را در این نهاد آموزشی و بنیادین گسترده نکرده و در انتظار روزهای آینده است.

شعار سال: در صورت توفیق کسب رای اعتماد نمایندگان محترم ملت، بی درنگ اقدامات خود را برای ساماندهی امور جاری و موضوعاتی از قبیل نیروی انسانی، برنامه های آموزشی و درسی، مشکلات و معضلات مالی و نظائر آنها آغاز و تلاش خواهم کرد که فرهنگیان گرانقدر و اولیای ارجمند دانش آموزان با کمترین دغدغه کار تعلیم و تعلم فرزندان میهن عزیزمان را دنبال کنند." این ها بخشی از اظهارات فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در ارائه برنامه های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش بود که در نهایت یازدهم آبان ماه، بهارستانی ها با 157 رای اعتماد فرصت تحقق اهداف یاد شده را برای وی فراهم کردند.

اظهارات و برنامه هایی که به نظر می رسید درمانی برای بدنه رنجور آموزش و پرورش باشد اما با گذشت قریب به 50 روز از تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش نه تنها درمانی حاصل نشد بلکه مسکنی هم برای دردها وجود ندارد.

عزل و نصب های سریالی و مهجور ماندن برخی حوزه ها

" رويكرد ما تغيير مديران، نيست چرا كه تغيير مكرر افراد، باعث مشكلات و بلاتكليفي در سيستم مي شود و تغيير يك مدير، آخرين چاره كار خواهد بود. در خيلي از موارد با تذكردادن و اصلاح رويه نياز به تغييرات نيست مگر اينكه آن فرد همراه و همسو با سياست هاي نظام نباشد.ممكن است افرادي از نظر سياسي با ما همفكر باشند، اما تخصص لازم را نداشته باشند، معتقد به كارگيري اين افراد نيستم و دراين خصوص با كسي تعارف ندارم." سخنرانی دانش آشتیانی در نشست انجمن اسلامي 36 روز بعد از فعالیت رسمی در مسند وزارت بوده که تا این زمان هم شش تغییر در حوزه معاونت و مدیران کل انجام شده بود و همچنان معاونت ابتدایی که از روزهای آخر فعالیت وزیر سابق در بلاتکلیفی به سر م برد، همچنان بدون سرپرست فعالیت می کند.

وزير آموزش و پرورش همچنین تاکید کرده بود تحت فشار هيچ فرد يا گروهي، مديری را عزل يا نصب نخواهم كرد و دراين خصوص نگران سؤال و يا استيضاح نيستم چرا كه معتقدم امور بايد با تدبير و انديشه به پيش رود اما 2 روز گذشته تغییر معاون عمرانی در حالی انجام شد که شرایط کاری در این حوزه رضایت بخش بوده اما اظهاراتی از سوی برخی مسئولان مبنی بر تغییر ریاست این حوزه به گوش می رسید.

کلیدخوردن طرح استیضاح وزیر، شایعه یا واقعیت؟

چهارم دی ماه اخباری در فضای مجازی مبنی بر کلید خوردن طرح استیضاح دانش آشتیانی مطرح شد و علت این مساله را عزل ونصب‌های سیاسی عدم واریز به موقع حقوق و معوقات فرهنگیان عدم ارائه برنامه منسجم برای بودجه سال 96، سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه دانسته بود.

اما در این راستا اسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همان روز اظهار داشت: این مساله صحت نداشته و اظهارنظری شخصی بوده، هرچند استیضاح در این دوره مناسب نیست و تضعیف مدیریت وزیر و آموزش و پرورش به شمار می رود.

گشایش ناچیز گره برخی مشکلات فرهنگیان

پرداخت معوقات فرهنگیان بازنشسته 94، تحقق توزیع شیر مدارس از هفته آینده از جمله اتفاقات مثبت چند وقت اخیر آموزش و پرورش به حساب می آید که تامین زیرساخت های قبلی بالاخره آن را به انتهای مسیر تحقق رساند و منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه خبر از تامین اعتبار و واریز معوقات بازنشستگان داد.

اما در این میان باز هم مشکلات معیشتی و وعده ها به نقطه تاریک عملیاتی نشدن رسیده که از آن جمله می توان سرانه مدارس، حقوق سربازمعلم ها، حق التدریسی ها و معلمان شاغل اشاره داشت که در مورد آخر توپ تاخیر در واریز در زمین سازمان خزانه داری بود و بالاخره بعد از وقفه چهار روزه عملیات مالی انجام شد اما برخی اقشار مانند سربازمعلم ها، حق التدریسی ها و مواردی از این قبیل همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند.

برخی از وعده های آموزش و پرورش به فرهنگیان در نهایت با حمایت ها ی دولتی و تامین زیرساخت های ان پیش از تغییرات جدید، بالاخره جامه عمل پوشید اما برخی از مشکلات همچنان چشم به راه روزهایی هستند که مسئولان وعده گره گشایی آن را داده اند و باید منتظر بود و دید این روز محقق شود یا خیر؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 5915211: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین