پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۹۱۲ میلیارد تومان اعتبار خاص دو ساله برای ۵۱ طرح استان مرکزی خبر داد و گفت: گردش مالی با چنین اعتباری طی دو سال در استان مرکزی حتما در توسعه آن تاثیرگذار خواهد بود.

شعارسال: نوبخت در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اعتبارات خاص در سفر رییس جمهور به استان مرکزی گفت: استان مرکزی متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌ها از رشد اعتبارات خوبی برخوردار است.

وی افزود: این استان از نظر تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا اعتبارات عمرانی، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۵ دارد که نسبت به سال گذشته ۲۹درصد رشد داشته است.

وی افزود: اگر دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به این رقم اضافه کنیم، ۱۴۷ میلیارد تومان جمع تملک دارایی می‌شود که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

نوبخت ادامه داد: برای این سفر اعتبارات خاص جهت ۵۱ طرح و پروژه بالغ بر ۹۱۲ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ دیده شده است. روش توزیع اعتبارات به گونه‌ای است که همه طرح‌ها و پروژه‌ها باید ظرف دو سال به اتمام برسد و سازمان برنامه و بودجه موظف است ۱۰۰درصد اعتبارات در نظر گرفته شده را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان و مدیران استان باید مصوبات این سفر را پیگیری کنند، تصریح کرد: برای چهار طرح روستایی و شهری اعتبار ۷۶ میلیارد تومان و برای پنج طرح کشاورزی ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. عمده اعتبارات برای منابع آب است که تنها برای چهار طرح ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

نوبخت ادامه داد: ۶۸ میلیارد تومان در حوزه علمی فرهنگی، ۱۲۱ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان با هفت طرح و پروژه، برای تکمیل طرح های ورزشی نیز بیش از شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیده شده است. برخی طرح های دیگر نیز با هماهنگی استان پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه تعاون بیش از ۳۰ پروژه در دستور کار است. در حوزه ارتباطات نیز ۵۲ میلیارد تومان جهت توسعه مخابرات دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی های معوق پیمانکاران ظرف هفته آینده تسویه می شود.

وی افزود: در آینده نزدیک به استان مرکزی سفر خواهم کرد و موظف هستم جلسات مستمر برای نظارت امور داشته باشم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اخبار روزانه استان مرکزی، تاریخ انتشار: 3آبان1395، کدخبر: 22188: www.markazidaily.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین