پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
رئیس فدراسیون روستایی و عشایری کشور گفت: برای ترویج و رفع نیازهای ورزشی در روستاها امسال 130 میلیارد ریال از وزارت ورزش و جوانان بودجه خواستیم اما 800 میلیون تومان اختصاص یافت.

شعار سال: غلامرضا جعفری سه شنبه شب در مجمع سالیانه هیات روستایی و عشایری استان همدان اظهار کرد: هم اکنون 63 هزار روستا در کشور داریم که اگر بخواهیم بخشی از نیازهای ورزشی روستاها را تامین کنیم به 13 میلیارد تومان بودجه احتیاج است.
وی تصریح کرد: این مقدار بودجه مورد نیاز ما با توجه به دغدغه های مالی کشور از توان وزارت ورزش و جوانان خارج است اما در این بین ترویج ورزش در روستاها نیز لازم است.
وی اضافه کرد: توسعه ورزش روستایی تنها با هزینه های دولتی امکان پذیر نیست و نیاز است بخش خصوصی و خیرین ورزش دوست نسبت به کمک به ایجاد خانه ها و اماکن ورزش روستایی کمک کنند.
وی افزود: دولت برای نگهداری سالن های ورزشی روستایی نیز با مشکلاتی روبه رو است و بر این اساس بخش خصوصی و خیرین در این بخش حمایت کنند.
جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه وظیفه فدراسیون روستایی و عشایری توسعه بخش همگانی است، گفت: ما وظیفه ای در قبال ورزش قهرمانی نداریم بلکه در تلاش برای شناسایی و آماده سازی نخبه ها و استعدادهای ورزش روستایی برای معرفی به ورزش قهرمانی هستیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون با فدراسیون کشتی بر سر کشتی چوخه مشکل داریم چرا که مشخص نیست متولی رشته چوخه کدام فدراسیون است و ضمن احترام و رابطه حسنه ای که با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی داریم اما باید وضعیت این رشته روشن شود.
وی افزود: اغلب ورزشکاران در رشته کشتی با چوخه جودوکار هستند و از سویی این ورزش در روستاها انجام می شود و با این حال زیر نظر فدراسیون کشتی است.
رئیس هیات روستایی و عشایری همدان نیز در این نشست تامین تشک کشتی روستای امزاجرد به عنوان یکی از قطب های کشتی روستایی کشور را خواستار شد.
مهرداد نادری فر همچنین با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره مربیگری و داوری 300 مربی آموزش و پرورش استان همدان گفت: انتظار کمک از سوی فدراسیون برای برگزاری این دوره آموزشی را داریم.
هیات های روستایی و عشایری شهرستان های همدان نیز در این نشست به طرح پیشنهاد و خواسته های خود پرداختند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بهارانه، تاریخ 24 آذر 95، کد مطلب: 19299: www.baharane.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین