پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی مستندسازی و تدوین دایره المعارف ورزش روستایی را از اولویت های این فدارسیون ذکر کرد.
شعارسال: غلامرضا جعفری جمعه شب درحاشیه جشنواره بازی های بومی و محلی که در سالن آزادی سنندج برگزارشد در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ گونه بازی بومی و محلی در قالب ۲ هزار و ۴۰۰ شکل مختلف در کشورما وجود دارد.

وی یکی از اولویت های این فدارسیون را مستندسازی و تدوین دایره المعارف ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی ذکر کرد و اظهارداشت: تحقق این مهم با برقراری ارتباط با پیشکسوتان و افرادی کهنسال امکان پذیر است.

وی عنوان کرد: بی شک یکی از راه های دسترسی به انواع بازی های بومی و محلی و آشنایی کامل با آنها و سپس احیای این بازی ها بهره گرفتن از اطلاعات و آگاهی پیشکسوتان است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی ادامه داد: بازی های بومی و محلی به عنوان میراث ناملموس در کشورما به ویژه استان هایی هم چون کردستان که دارای فرهنگی غنی هستندف جایگاه ویژه ای دارد.

جعفری بر توجه ویژه به بازی های بومی و محلی تاکید و بیان کرد: از آنجا که تاکنون پنج دوره جشنواره کشوری بازی های بومی و محلی در مریوان برگزار شده است تفاهم نامه ای با مسئولان استان در راستای ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در مریوان منعقد کرده ایم.

وی اضافه کرد: قطعا در قالب دبیرخانه فرآیند آموزش، تبلیغ و ترویج بازی های بومی و محلی بیشتر و بهتر دنبال خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 دی 1395 ، کدخبر: 3864038 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین