پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی همدان گفت: محصولات لبنی کارخانه ‌های همدان فاقد مواد نگهدارنده است.
شعار سال: دکتر محمد کاظم‌ زاده اظهار کرد: هیچ گونه مواد نگهدارنده‌‌ به محصولات لبنی کارخانه‌ های همدان اضافه نمی‌شود و مردم نگران مصرف محصول کارخانه ها نباشند.

وی اضافه کرد: تصور مردم در این است که به عنوان مثال شیر پاستوریزه با مدت نگهداری 6 ماهه با افزودن مواد نگهدارنده است در حالیکه فرآوری روی شیر با میکروب ‌زدایی کامل همراه است و به این دلیل قابلیت مصرف تا 6 ماه را دارد.

کاظم زاده شایعه های جاری مبنی بر افزودن وایتکس به محصول لبنی شیر را بی اساس خواند و افزود: آزمایش های متعددی را از کارخانه های لبنی استان همدان به صورت مستمر انجام می دهیم و این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی افزود: در ماه های اخیر نیز تذکر جدی پیرامون میزان استفاده کم از ویتامین دی، اضافه شدن آب به شیر و یا ایراد داشتن خط تولید وجود داشته که البته این موارد خیلی ناچیز بوده و در رفع آن اقدام شده است.

وی بیان کرد: کارشناسان این معاونت بازدیدهای روزانه، هفتگی و ماهانه از کارخانه ها را در دستور کار دارند و از آنجا که کنترل بهداشت مواد لبنی حساست بالایی دارد، مورد توجه جدی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف روغن پالم در فرآورده‌های لبنی همدان نیز انجام نمی گیرد و مردم نسبت به این موضوع اطمینان لازم را داشته باشند.

هم اکنون بیش از 30 کارخانه تولید محصولات لبنی در استان همدان فعالیت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82370108، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین