پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: کارآمد و روزآمد کردن نیروهای کلانتری و پاسگاهها در اولویت ناجا قرار دارد.

شعار سال: سردار محمد شرفی روز پنجشنبه در همایش سالیانه کلانتری و پاسگاه های (کوپ) فرماندهی انتظامی همدان اظهار کرد: یکی از اصلی ترین اهداف برگزاری این همایش روزآمدی کلانتری و پاسگاه ها است. وی با تاکید بر اینکه پاسگاه ها نباید در گذشته بمانند افزود: با توجه به فضای رسانه ای موجود و تبادل سریع اطلاعات کلانتری و پاسگاه ها باید روزآمد شوند.
وی اضافه کرد: بنابراین کمیسیون های مختلفی در همایش کوپ برگزار شده و از اساتید برجسته برای روزآمد کردن نیروها از نظر دانش و مهارت شغلی استفاده می شود تا در زمینه شاخص های کارکردی وضعیت بهتری داشته باشیم.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نظر سنجی هایی از میزان رضایتمندی مردم از عملکرد رده های انتظامی انجام شده که نتایج آن در این همایش ها مطرح و تحلیل و بررسی می شود.
91
درصد مراجعه کنندگان به کلانتریها از عملکرد پلیس راضی بودند
سردار شرفی بیان کرد: از نظر میزان رضایتمندی مردمی در حوزه کلانتری و پاسگاه 91 درصد مراجعه کنندگان از رفتار و ارائه خدمات در کلانتریها ابراز رضایتمندی کردند.
وی با ذکر اینکه میزان انتقاد از عملکرد کلانتریها کاهش یافته است، افزود: مواردی مورد انتقاد و شکایت مردم قرار گرفته که مقدار اندک نیز برای پلیس قابل قبول نبوده که باید با ایجاد شرایط مناسب در ناجا رضایتمند ی مردم را افزایش یابد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: عملکرد همدان در حوزه پیشگیری در بیشتر شاخص ها از جمله پیشگیری از سرقت عملکرد خوبی داشته است.
سردار شرفی افزود: آمار سرقت در همدان امسال 29 درصد کاهش داشته است که این آمار نسبت به میانگین کشوری چهاردرصد بالاتر است.
وی اضافه کرد: سرقت به عنف در همدان 59 درصد و سرقت مسلحانه 68 درصد کاهش یافته و آمار جرائم خشن در همدان پائین تر از میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: نزاع فردی و دسته جمعی که از فراوانی بالایی در کشور برخوردار است ولی در همدان به علت برگزاری صدها مورد جلسه آموزشی با مردم در جغرافیا و صنوف مختلف و همکاری مردم کاهش داشته است.

مراجعه 20 میلیون نفر به کلانتریها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: یکی از توصیه رهبر معظم انقلاب این بود که هرکاری برای رضایتمندی مردم صورت گیرد نقطه مطلوب یک نهاد است بنابراین چون نمره نهایی را مردم می دهند باید همه برای جلب رضایت مردم کمک کنند.
سردار شرفی خاطرنشان کرد: در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر فرزانه انقلاب، معظم له بر توجه ویژه به کلانتری و پاسگاه ها فرامینی داشتند.
وی یادآوری کرد: سال گذشته 20 میلیون شهروند به کلانتریها مراجعه داشتند که اگر رفتار نیروهای پلیس مطلوب باشد می تواند در رضایتمندی پلیس تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که 'توجه بیشتری شود' و بر این اساس شورایی با عنوان شورای عالی تحول در کلانتری و پاسگاهها به ریاست فرماندهی ناجا تشکیل شد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: هفت کمیسیون در ساختار این شورا تشکیل شده که مقرر شد در حوزه ساختار، منابع انسانی، فناوری و تکنولوژی، پشتیبانی، تجهیزات کلانتری و پاسگاهها، آموزش و پژوهش و صیانت با استفاده از توان جامعه خبرگان در اتاق های اندیشه ورزی نحوه تحول در این هفت حوزه بررسی و دیدگاهای خود را به فرمانده ناجا پیشنهاد بدهند.
سردار شرفی گفت: پلیس در سه مقطع کوتاه، میان و دراز مدت برنامه ریزی خوبی پیش بینی و سند تحول در کلانتریها تدوین و تصویب کرد که در کوتاه مدت در 6 ماهه نخست سال آینده تحول چشم گیری در کلانتری های هدف ایجاد می شود.
وی توضیح داد: منظور از کلانتری هدف کلانتریهایی هستند که بیش از 53 درصد مراجع کننده و پرونده های مردم در این کلانتریها تشکیل می شوند که بسیار تاثیرگذار هم هستند.
همایش سالیانه کلانتری و پاسگاه های (کوپ) هر ساله یک بار در کشور برگزار شده و در این همایش عملکرد یکساله کلانتری و پاسگاهها در شاخص های انتظامی و امنیتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نیروهایی که عملکرد مطلوبی دارند از انها تجلیل شده و چنانچه کاستی وجود داشته باشد با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مدیران توانمند خلاهای موجود رفع می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375510: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
ضمن افزایش کارآمدی فنی باید به رفتار حرفه ای پلیس هم توجه شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین