پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
دبیرکل و رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران گفت: انجمن های اسلامی معلمان کشور به عنوان بزرگترین تشکل و حزب سیاسی صنفی دارای 13 هزار نفر عضو در قالب 470 انجمن اسلامی در 700 منطقه آموزش و پرورش است.

شعار سال: سید عبدالرزاق موسوی روز پنجشنبه در گردهمایی و مجمع عمومی دومین دوره انتخابات شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان ایلام اظهار کرد: برای نخستین بار برنامه یک ساله همه انجمن های اسلامی معلمان اسفند سال گذشته تدوین و فرودین امسال برای اجرایی شدن، ابلاغ شد.
وی افزود: انجمن های اسلامی معلمان یادگار ماندگار معلمان شهیدی چون بهشتی، رجایی و باهنر است و اکنون ما باید از این میراث گرانبهای کشور با جان و دل حراست کنیم البته برای دستیابی به موفقیت همپای تحولات و نیازهای جامعه باید گام برداریم.
موسوی تاکید کرد: انجمن های اسلامی معلمان همیشه مواضع خود در خصوص مسائل و موضوع ها را در قالب بیانیه به صراحت و روشنی بیان کرده و در صحنه های مهم کشور چون انتخابات نقشی اساسی ایفا کرده است.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین ماموریت های انجمن اسلامی معلمان شرکت پرشور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است چرا که این شوراها به علت دایره وسیع وظایف، نقشی تعیین کننده در چارچوب های اداری حتی آموزش و پرورش دارند.
وی اضافه کرد: این انجمن باید در معرفی کاندیدهای توانمند برای حضور در شوراهای شهر و روستا برنامه ریزی کند و به طور جدی برای ورود به مساله انتخابات طرح و برنامه تدوین کنند هر چند که قانون شوراهای شهر و روستا نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
موسوی گفت: انجمن اسلامی معلمان با حفظ هویت و استقلال فعالیت های اصلاح طلبانه، سیاسی و حقوقی خود را اجرایی کند و همچنین از حقوق حقه خود در برابر دخالت های نابجای برخی اعضای دیگر دستگاه ها و قوای سه گانه و افراد خارج از بدنه آموزش و پرورش دفاع کند.
وی مشکلات معیشتی، سرانجام و سرنوشت صندوق ذخیره فرهنگیان، دخالت در عزل و نصب ها از سوی افراد خارج از بدنه آموزش پرورش به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از مهمترین دغدغه فرهنگیان به خصوص انجمن های اسلامی دانست.
موسوی افزود: تقویت همگرایی، وحدت و انسجام قومی، نژادی، دینی، مذهبی و فرهنگی در بین اقوام و اقشار مختلف رسالت خطیر و حساس این انجمن در سراسر کشور است.
وی با اشاره به رسالت سنگین و حساس انجمن های اسلامی معلمان در ترویج مفاهیم انقلاب و ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: یکی از پیشنهادها و برنامه های ما برای سال آینده برگزاری یک همایش با مشارکت انجمن های اسلامی معلمان استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در هفته دفاع مقدس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این گردهمایی گفت: هر چند وظیفه آموزش و پرورش تربیت و تعلیم دانش آموزان است اما در تربیت آنها همه نهادها نقش دارند و این یک رسالت کلی و همگانی است.
علی بیرانوند افزود: بچه ها در محیط مدرسه راه و رسم زندگی را می آموزند و برای همین باید نسل آینده دارای بینش سیاسی، مذهبی و فرهنگی باشد و وجود تشکل های دانش آموزی و معلمان در تربیت بچه هایی با این ویژگی ها اساسی و مهم است.
وی با شاره به اینکه در گذشته تشکل ها و انجمن ها تحت فشار بودند، تاکید کرد: اکنون این تشکل ها با آزادی عمل بیشتر و با آسودگی خیال به فعالیت می پردازند و دیگر خبری از فشار و تهدید و محاکمه نیست.
دومین دوره انتخابات انجمن اسلامی معلمان با حضور 60 نفر از اعضای این انجمن از شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، دهلران، دره شهر و آبدانان در مجتمع رفاهی فرهنگیان شهر ایلام با حضور استاندار ایلام و مسئولان حوزه آموزش و پرورش برگزار شد.
در فرایند این انتخابات از بین 19 کاندیدا برای عضویت در انجمن اسلامی معلمان 15 نفر به مدت 2 سال از سوی اعضا انتخاب شدند.
استان ایلام چهاردهمین استان کشور در برگزاری این انتخابات در سال جاری است.









با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ 16 دی 95 ، کد مطلب: 82375488: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین