پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم انجام مطالعات دقیق و علمی درمورد طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان با رضایت افراد، گفت: سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و دیگر متولیان امر باید با قدرت بیشتری در این امور ورود کنند.

شعارسال: زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به معضل کارتن‌خوابی و گورخوابی، نسبت به وضعیت زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد و گفت: تا زمانی که این گروه حساس و آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی نشوند، عواقب بسیار وخیمی برای کشور به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر لزوم حل این مشکل از طریق همکاری هر سه قوه، خاطرنشان کرد: قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید دست به دست یکدیگر داده و هر کدام به سهم خودشان این مشکل و آسیب دلخراش اجتماعی را مرتفع کنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت زنان بی‌خانمان در کشور تکدرآور است، اعلام کرد: چنین وضعیتی برای زنان و دیگر افراد جامعه، به هیچ عنوان در شان نظام ما نیست.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که حل مشکل زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست برعهده متولیان این امر است، گفت: به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و دیگر متولیان امر باید با قدرت بیشتری در این امور ورود کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درصورتی که این متولیان قادر به انجام وظایف خود نیستند و نمی‌توانند مشکلات فراوان ناشی از این آسیب اجتماعی را مرتفع کنند، باید با اعلام رسمی این ناتوانی و کناره‌گیری از مسئولیت، امکان حضور متولی دوم را فراهم کنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مطالعه کافی درمورد طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان با رضایت خود آنها صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مطالعه علمی و اصولی کافی و دقیق در مورد این طرح و طرح‌هایی از این دست که به‌نوعی دامنه تاثیرگذاری عمیقی دارند، انجام نشود نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

سعیدی در پایان تصریح کرد: باید تمامی نقاط قوت و ضعف طرح عقیم‌سازی زنان بی‌خانمان با رضایت افراد، بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که نقاط قوت این طرح از نقاط ضعف و آسیب‌ها و خطرهایش بیشتر بود، می‌توان به آن به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرزندآوری زنان بی‌خانمان اندیشید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار خبر 18 دی 1395، کدمطلب: 444675 ،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین