پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداختی از جیب مردم را 30 درصد کاهش داده ایم.
شعار سال: ایرج حریرچی با اشاره به اینکه طبق اعلام رسمی مسئولان سازمان بهداشت جهانی کشور ایران در کاهش پرداختی از جیب مردم پیشرفت مطلوبی داشته است گفت: اولین هدف ما در طرح تحول سلامت کاهش میزان پرداختی از جیب مردم بود که خوشبختانه توانستیم علی رغم سیر افزایشی در 20 سال اخیر میزان پرداختی از جیب در حوزه سلامت را 40 درصد کاهش دهیم و این یک دستاورد بزرگ در حوزه سلامت بود چرا که هیچ کشوری نتوانسته یکساله میزان پرداختی از جیب مردم را از 58 به 40 درصد کاهش دهد.

ایرج حریرچی افزود:هم اکنون بیش از 60درصد مردم کشور در مناطق عشایری، روستاها و شهر های زیر 20هزار نفر و دو استان بزرگ کشور از خدمات پزشک خانواده برخوردار هستند که امیدوارهستیم تا دوسال آینده مابقی مردم نیز بهره مند شوند.

وی همچنین به نحوه اجرای مطلوب طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد گفت:در سال گذشته در حوزه سلامت 31میلیارد دلار هزینه شد و از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون 2میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه شده است.

به گفته حریرچی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سال 92در طراز منفی 47 میلیارد تومان بوده وهم اکنون به منفی 22میلیارد تومان رسیده است.

اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نیز دراین نشست گفت: هم اکنون یک هزارو990 دانشجو در 29 رشته دانشگاه علوم پزشکی استان در حال تحصیل هستند، همچنین 350خانه ی بهداشت،5 بیمارستان و 70مرکز بهداشتی درمانی در استان وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کد مطلب: 5935104، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
خداوند به آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت طول عمر بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین