پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌های حوزه سلامت از جیب مردم از صدور دستور کتبی رئیس جمهور برای حل و فصل هزینه کرد اعتبارات درمان تامین اجتماعی خبر داد.

شعار سال: ایرج حریرچی در نشست خبری درباره هزینه کرد حوزه سلامت اظهار داشت: حق بیمه به نوعی مالیات سلامت است و این مورد هزینه‌های حکومتی عنوان می‌شود و همیشه این سوال مطرح است که آیا هزینه دولت‌ها و بیمه‌ها در حوزه سلامت بیشتر شود خوب است یا بد؟ که پاسخ این است که مادامی که هزینه‌کرد به کمک به مردم باشد خوب است تا بیمار از جیب کمتر هزینه کند.

وی گفت: در چهار دهه گذشته هیچ کشوری نتوانسته است که در یک سال پرداختی از جیب مردم را از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دهد که خوشبختانه ایران در طرح تحول سلامت با همکاری دولت و مجلس و وزارت بهداشت و بیمه‌ها توانست هزینه‌های درمانی را به ۴۰ درصد کاهش دهد و این یعنی مردم کمتر فقیر شدند و توانستند این هزینه‌ها را در جای دیگری از زندگی هزینه کنند.

حریرچی ادامه داد: همچنین بالاخره دستورات شفاهی رئیس جمهور دیروز به صورت کتبی در زمینه هزینه‌کرد اعتبارات درمان تامین اجتماعی صادر شد مبنی بر اینکه "نه بیست و هفتم" اعتبارات درمان تامین اجتماعی در یک حساب جدا واریز شود تا برای حوزه سلامت کارگران و بیمه شدگان در زمان درست و به موقع هزینه شود.

وی تصریح کرد: همچنین خبرهای خوشی داریم مبنی بر اینکه سازمان بیمه سلامت ایرانیان ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد و ۱۶۴۰ میلیارد تومان به صورت اوراق بابت بدهی خود پرداخت کرد ولی مطالبات دو بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و یکسال بدهی دارند.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به هر حال اگر مراکز درمان دولتی و خصوصی به دلیل این بدهی‌ها ضربه بخورند دود آن به چشم مردم می‌رود و ما مکلف بودیم این بدهی‌ها را اعلام کنیم

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 5 دی 1395، کد مطلب: ۳۲۹۵۶۳:www. parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین