پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: ما از سال ۹۴ هشدار دادیم که اگر قرار است بیمه شدگان جدید اضافه شوند راهی جز اجرای نظام ارجاع نداریم.

شعار سال: محمدجواد کبیر در سیزدهمین همایش اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در هتل المپیک تهران، با بیان اینکه در شرایط فعلی مباحث بسیاری پیرامون بیمه مطرح است، افزود: جدال اخیر بر سر اینکه سازمان بیمه سلامت کجا باید باشد، بسیار بحث انگیز بود.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیران بیمه سلامت مکلفیم با عزم و اعتماد به نفس قابل قبول این شرایط را مدیریت کنیم، گفت: کارکرد نظام‌های سلامت در تمام دنیا انضباط و اقتدار و قدرت تصمیم گیری یک بیمه است. یک بیمه باید یک ابزار برای حفاظت از مردم در برابر هزینه‌های سلامت باشد.

کبیر با اشاره به اینکه در گذشته ما خریدار خدمت بودیم اما تغییرات امروز در دنیا، تفاوت هایی ایجاد کرده است، ادامه داد: باید بدانیم منابعی که خرج می کنیم منتج به چه خدماتی می شود و آیا باعث حل قطعی مشکل آنها می‌شود.

وی گفت: امروز سه اصل اساسی را پس از گذشت سه سال از طرح تحول سلامت باید در بیمه مدنظر داشته باشیم، نخست توانمندسازی مردم و آگاهی آنها از حقوق خودشان است.

کبیر افزود: باید بتوانیم در حوزه اجتماعی یک نظارت اجتماعی را برای استیفای حقوق مردم از طریق خودشان ایجاد کنیم. نکته دوم خرید راهبردی است. اگر خرید راهبردی را حذف کنیم نمی‌توانیم از بیمه کارکرد حفاظتی را انتظار داشته باشیم و سوم تقویت و نظارت بخشی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه نظام سلامت مکلف است برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به کنترل تقاضا در قالب نظام ارجاع پایبند باشد عنوان کرد: امروز دولت بیشتر از این نمی‌تواند کمک کند و با تصور اینکه با هزینه تراشی بیشتر دولت مکلف است منابع بیشتری تامین کند، ساده اندیشی است.

کبیر افزود: دولت ۸ هزار میلیارد تومان اوراق برای ما در نظر گرفت که تا کنون ۴ هزار میلیارد تومان را گرفتیم. آیا مجازیم این مسیر را بی توجه به منابع ادامه دهیم. ما باید استراتژی هایمان را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمی شود پول پزشک خانواده جای دیگری باشد، اما سازمان بیمه سلامت پاسخگو باشد، اظهار کرد: درباره منابع ناشی از یک درصد ارزش افزوده هم همینطور است. ما موظف بودیم نهایت همکاری را بر اساس دستور وزیر رفاه با طرح تحول سلامت داشته باشیم اما این حق را برای خود قائل هستیم که نقد کنیم آیا استراتژی که طی کردیم به صلاح کشور است و می‌تواند پایدار باشد.

کبیر تصریح کرد: ما از سال ۹۴ هشدار دادیم که اگر قرار است بیمه شدگان جدید اضافه شوند راهی جز اجرای نظام ارجاع نداریم. ما با توجه به کارکرد طرح تحول سلامت با توافق وزارت بهداشت به شرطی زیربار این موضوع رفتیم که همه منابع در بیمه باشد اما محقق نشد و دردسرهایی ایجاد کرد.

کبیر گفت: امروز راهی نداریم جز اینکه نظام داده‌های خودمان را برای اقتصاد مقاومتی شفاف کنیم و قدرت پردازش و تحلیل بر اساس آن داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی سلامت نیوز، تاریخ انتشار 23 بهمن 1395، کد مطلب:205905 : www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین