پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علت بدهی بیمه به بخش درمان بهداشت به دلیل ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف در دولت است.

شعار سال: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز خدمات درمان مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص بدهی بیمه به‌نظام پزشکی عنوان کرد: مشکل بودجه بدهی بیمه به بخش درمان بهداشت به دلیل عدم هماهنگی بین بخش‌های مختلف در دولت است.

وی عنوان کرد: ما در عین‌ حالی که طلبکار هستیم بدهکار تهیه‌کنندگان دارو و حتی مواد غذایی تجهیزات پزشکی، پرستاران پیراپزشکان و پزشکان هم هستیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: یک سال است بیمه بدهی خود را به ما نداده است به‌طوری‌ که دانشگاه مشهد از بیمه 750 میلیارد تومان طلب دارد و 540 میلیارد تومان هم بدهکار است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: یک سال است بیمه سلامت نتوانسته پول بدهد از آن‌ طرف هم بیمه تأمین اجتماعی که حق بیمه را از مردم گرفته اما بدهی معوقه خود را به‌ نظام پزشکی نداده است.

وی با بیان اینکه بیمه سال گذشته هم رقم بسیار بالایی حدود یک‌هزار و 500 میلیارد را بابت بدهی به‌کل بیمارستان‌های کشور پرداخته است، خاطرنشان کرد: این موضوع ضرورت دارد تا در دولت با یک‌ همت جدی بیمه‌ها را موظف به پرداخت بدهی‌های خودشان کنند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشکل قانونی یا کمبود قانون در مورد دریافت بدهی از بیمه نداریم بلکه مشکل اجرای قانون است، اظهار کرد: در قانون آمده است 60 درصد حق بیمه باید دو هفته بعد از تحویل اسناد پرداخت شود و اگر دیر شود بیمه موظف به پرداخت جریمه می‌شود و 40 درصد مابقی هم باید ظرف 3 ماه باید پرداخت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: خیلی‌ها این موضوع که بدهی بیمه حق‌الزحمه پزشکان است را عنوان می‌کنند این درحالی‌ است که تنها 19 درصد پول بیمه‌ها حق‌الزحمه است بقیه صرف ارتقای خدمات خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم بیمه‌ها به ارتقای سلامت جامعه کمک کنند و در عین‌ حال یک هماهنگی میان وزارت اقتصاد و سازمان مدیرت و سازمان بیمه‌ها به وجود بیاید تا اوراق هرچه سریع‌تر به پول تبدیل شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بازار عطش گرفتن اوراق مشارکت را دارد و بانک‌ها هم آمادگی کامل دارند که این نیاز به وثیقه هست افزود: این نکته جالب‌ توجه است که ما برای دریافت بدهی باید وثیقه بگذاریم هرچند که ما یک‌بار این کار را کردیم اما چون بیمه به تعهدات خود عمل نکرد دیگر این کار انجام ندهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در حوزه سلامت که در روستاها اجرا شد اما در شهرها و کلان‌شهرها نداشتیم عنوان کرد: بهرحال امروز این طرح به‌صورت فعال است و مراقبین سلامت مثل سرشماران به منزل مردم مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: نتیجه خدماتی که این مراقبین ارائه می‌دهند کاهش مرگ‌ومیر ایرانی‌های خواهد شد چرا که 75 درصد ما ایرانی‌ها به خاطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر دارد مثل افزایش وزن و فشار خون است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش اظهار کرد: در آینده انتظار این هست که با تغییر شاخصه‌های بهداشتی تعداد کمتری مرگ‌ومیر و معلولیت داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: این طرح باید به‌تدریج دوران بلوغ و کارآمدی خودش برسد و در این امر مهم محتوا است که ما پوسته آن را ایجاد و محتوای آن بستگی به دانش و مهارت همکاران و همکاری مردم دارد.

در ادامه استاندار خراسان رضوی نیز گفت: در دولت یازدهم یکی از موفق‌ترین حوزه‌های در کارهای اجرای حوزه سلامت بوده است که ما در راستایی سیاست عدالت محورانه دولت این طرح را از روستاها آغاز کردیم و پایگاه‌های سلامت در روستاها تکمیل شد.

علیرضا رشیدیان طرح بهورزان را تجربه بسیار موفق در حوزه روستاها عنوان و تصریح کرد: بعد از روستاها این طرح در حاشیه شهر مشهد تکمیل شد و امروز هم شاهد تکمیل پایگاهی سلامت در حوزه شهری هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 15 آبان 95 ، کد مطلب: 13950815001182: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین