پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
وزیر بهداشت در نشست‌های هیأت دولت در ماه اخیر غایب بوده و این موضوع بازار گمانه‌زنی‌ها درباره اختلاف وی با دولت و احتمال جدایی پیش از موعد از کابینه و نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را داغ کرده است.

شعارسال: «به همه سیاسیون بگویید بعد از این دوره هم خیالشان راحت باشد، این آخرین حضور من در این عرصه است. به آقای رییس جمهور هم گفته‌ام که اگر چه که لیاقت نداشته‌ام ولی فقط همین دوره را در خدمتشان هستم.» این صحبت‌های سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در فروردین ماه امسال بود.

البته هاشمی بارها در طول این چند ماه در پاسخ به سوالات خبرنگاران که اگر دوره بعد روحانی رییس جمهور شوند و به شما وزارت بهداشت را پیشنهاد بدهند، قبول می‌کنید یا خیر ؟ همین پاسخ را داده بود.

در نمایشگاه مطبوعات امسال نیز وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال تکراری همین پاسخ را داد و گفت: بنده همیشه پایبند به صحبت‌هایم هستم، بنابراین وزیر بهداشت دولت دوازدهم نخواهم بود ولی تمام برنامه‌های وزارت بهداشت را کامل تحویل وزیر بعدی می‌دهم.

*کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم

هاشمی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و اینکه برخی از وی به عنوان نامزد انتخابات نام می‌برند نیز گفت: با توجه به اینکه همین دوره هم به علاقه شخصی خودم نیامدم و تلاشم این است که تا آنجا که از دست‌مان برمی‌آید، کارهایی را که وظیفه‌مان است انجام دهیم و بعد برگردیم به کار سابق‌مان که درمان و آموزش است. مطمئن باشید که علاقه‌ای به حوزه سیاست ندارم. اگر داشتم، در این 30 سال کجا بودم؟

همچنین قاضی‌زاده در گفت‌وگوی دیگری در پاسخ به این سئوال که شما خیلی در بین مردم محبوبید و یکی از مهمترین علت ها این است که وزیر بسیار فعال و کوشایی هستید. به طوری که تا به حال فکر نکنم در این سمت کمتر وزیری به اندازه شما فعال بوده باشد. به همین علت است که می گویند این کارهای شما مقدمه ای برای حضور در سمت ریاست جمهوری است؟گفته بود: معتقد هستم در کشور ما تنها روحانیون می تواند رئیس جمهور خوبی باشند. منظورم افراد روحانی که ملبس به این لباس اند است. البته این عقیده شخصی است. خوشبختانه من یک پزشک هستم. بنابراین تصمیم من این است که در حوزه خودم فعالیت داشته باشم و در عین حال از جنس سیاست نیستم. اگر بودم بعد از گذشت یکی دو سال از انقلاب به دلیل وجود موقعیت های زیادی که بود و با بسیاری از دوستانم هم شروع کردیم مانند مهندس زنگنه، دکتر آخوندی، مهندس حجتی، دکتر جهانگیری و فیروزآبادی در سیاست می ماندم. اما من از این جنس نیستم و در مسیری وارد شدم که کشور برای آن زحمت کشید، مردم هزینه کردند، خودم هم تلاش کردم و در حال حاضر آنچه که هستم را با هیچ چیز عوض نمی کنم. این چهار سال هم که آمدم و وزارت را بر عهده گرفتم با اصرار مکرر آقای روحانی پذیرفتم. چندان علاقه ای به قدرت ندارم.

*غیبت در جلسات هیات دولت؛ موجه یا غیر موجه

اما وزیر بهداشت یک ماه است که در جلسات هیات دولت شرکت نمی‌کند و برخی صحبت‌ها در این‌باره از اختلافات درونی در دولت بر سر منابع طرح تحول سلامت و درگیری‌های وزارت رفاه و بهداشت حکایت دارد.

به گفته ایرج حریرچی در حال حاضر وزارت بهداشت چند 10 میلیاردی از بیمه‌ها طلب دارد، در حالی که هیچ منبعی پایداری از سوی دولت برای پرداخت این مطالبات معرفی نشده است و هر روز بر رقم آن افزوده می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این صحبت‌ها و اینکه علت غیبت یک ماهه‌اش در هیأت دولت چه بوده است، گفت: بنده خیلی اوقات حضور ندارم اما این مسئله به دلیل ماموریت‌ها و بازدیدهای داخلی کشور است و مشکل خاصی در دولت وجود ندارد. دولت یکپارچه است، کار انجام می‌دهد و باید بدانید که کار اجرایی بسیار سخت است و مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف دولتی وجود دارد که مهمترین آنها پول است که امیدوارم بدهکاران ما زودتر این بدهی را بپردازند تا ما هم از شرمندگی طلبکاران خود بیرون آییم.

*این‌ها حاشیه است؛ آینده همه چیز را روشن می‌کند

همچنین آخرین اظهار نظر وزیر بهداشت درباره این گمانه زنی‌ها و صحبت‌های مطرح شده این بود که این‌ها همه حاشیه است و آینده همه اینها را مشخص خواهد کرد و خواهید دید که هیچ وقت قصد شرکت در عرصه سیاسی را نداشته‌ام.

وی دراین‌باره به یکی از رسانه‌ها گفته بود: رسانه‌ها هر وقت خبر کم می‌آورند، شروع به گمانه‌زنی (حضور من در عرصه انتخابات) می‌کنند؛ از این رو طرح این موضوعات شایعه است. در مورد وزارت هم باید بگویم این دوره آقای دکتر روحانی اصرار کردند و بنده علی‌رغم میل باطنی پذیرفتم و البته خدا را شاکرم که افتخار پیدا کردم به مردم کشورم خدمت کنم. از آینده هم هیچ کسی خبر ندارد.

وی اظهار داشت: اینها همه اش حاشیه است. این روزها بسیاری از موضوعات حاشیه ای است و متاسفانه آنچه که در بسیاری از موارد در کشور فراموش شده متن اصلی است که همان مردم هستند.

هاشمی با تکذیب شرکت در عرصه انتخابات ریاست جمهوری افزود: اجازه بدهید به متن کارها بپردازیم و وظایفمان در قبال مردم را انجام دهیم. من قبلا دراین باره نظر خود را اعلام کرده‌ام.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 آبان 1395، کدمطلب: 13950821000404 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین