پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بالاخره دستور کتبی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه 9 بیست و هفتم منابع سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان در حساب خاصی و جداگانه‌ای نگهداری شود و نظارت آن بر عهده نهاد ریاست جمهوری باشد، صادر شد.

شعار سال: ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از شاخص‌هایی که کشورهای مختلف را از لحاظ کیفیت منابع در حوزه سلامت با یکدیگر می‌سنجند میزان هزینه عمومی حکومت در حوزه سلامت است، این هزینه متشکل از هزینه‌های دولت داخلی، دولت محلی (شهرداری) و بیمه‌ها است.

وی افزود: اسم دیگر حق بیمه، مالیات سلامت است؛ همچنین این سئوال پیش می‌آید که اگر هزینه دولت و بیمه‌ها در حوزه سلامت افزایش یابد خوب است یا خیر. برای پاسخ به این سئوال ابتدا باید بگوییم به طور کلی در حوزه سلامت چقدر هزینه می‌کنیم؛ هزینه سلامت در دنیا 9.9 درصد است و این رقم در کشور ما 6.5 الی 7 درصد است که می‌توان گفت رقم خوبی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هدف ما کاهش پرداختی از جیب مردم است و اگر بخواهیم به این هدف برسیم باید بودجه دولتی افزایش یابد که می‌توان گفت طرح تحول سلامت این کار را انجام داد. ما در طرح تحول سلامت خدمات مازاد و غیر نیاز را کنترل کردیم اما دسترسی به خدمات افزایش یافت.

حریرچی گفت: برای اولین بار در 20 سال گذشته توانستیم میزان پرداختی از جیب مردم را به 40 درصد کاهش دهیم و این دستاورد بسیار بزرگی است. هیچ کشوری در دنیا نتوانسته در عرض یک سال به این رقم دست پیدا کند. این موفقیت با مشارکت وزارت بهداشت و بیمه، دولت و مجلس انجام شد و پرداختی از جیب مردم به 40 درصد کاهش یافت.

حریرچی در ادامه این نشست خبری در ارتباط با بدهی بیمه‌ها اظهار د اشت: آنچه تکلیفمان در ارتباط با بیمه‌ها بوده ادا کرده‌ایم و مایل نیستیم بیش از این صحبت کنیم چرا که تعدادی به دنبال این مسئله هستند که از این طریق اظهارنظرات خودشان را مطرح کنند و ما ضرورت بیشتر به صحبت نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه البته خبرهای خوشی هم در حوزه بیمه‌ها در حال اتفاق است، گفت: بیمه سلامت توانسته 1250 میلیارد تومان اوراق قرضه را به حساب‌های ما منتقل کند همچنین 1640 میلیارد اوراق داده شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اگر هر دو سازمان بیمه‌گر اصلی بدهی‌ها خود را بدهند تازه به بدهی‌های دی‌ماه سال گذشته خواهند رسید و مابقی مطالبات وجود دارد، افزود: تکلیف ملی شرعی و قانونی خود را در این زمینه و در حوزه اطلاع‌رسانی انجام داده‌ایم.

حریرچی اضافه کرد: اگر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی ضربه بخورند و نتوانند فعالیت کنند دودش در چشم مردم می‌رود و باید توجهات لازم در این زمینه انجام شود چرا که همین مبالغ چندصد هزا رو چندصد میلیون برای ارائه‌کنندگان خدمت همچون پزشکان و پرستاران زیاد بوده و نباید بگذاریم به جای غیرتحمل برسیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت:‌ اوراق قرضه به هیچ فرد به ارائه‌کنندگان فردی مثل پزشک و پرستار قابل پرداخت نیست و روش‌های دیگری برای این مورد انجام می‌دهیم و در واقع این مسئله به طرقی برای پیمانکاران هزینه خواهد شد.

وی اعلام کرد: بالاخره دستورات شفاهی و حضوری رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه 9 بیست و هفتم منابع سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان در حساب خاصی از تأمین اجتماعی نگهداری شود و نظارت آن بر عهده نهاد ریاست جمهوری باشد، اتخاذ شد و بر اساس آن هزینه‌ها باید با این نظارت‌ها به صورت کامل و به موقع برای سلامت کارگران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خرج شود.

وی در پایان یکی از ابزارهای طرح تحول سلامت را تأمین منابع از بیمه‌ها برای درمان مردم برشمرد و اظهار داشت:‌تلاش می‌کنیم طرح تحول با قوت خود ادامه یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 13951006000474، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین