پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت اختصاص 5 درصد از تخت‌های بیمارستانی به بیماران اعصاب و روان، گفت: امروزه 4 میلیون نفر در کشور درگیر درمان بیماری روانی هستند و لذا لازم است سهم بیمه سرپایی آنها افزایش یابد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حمایت از بیماران روانی در جامعه، افزود: واقعیت آن است که بار بیماری‌های روانی بالا است و باید سهم بیشتری از اعتبارات را برای این بیماری‌ درنظر گرفت.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این میان لازم است 5 درصد تخت‌های بیمارستان‌های دولتی را به این بیماران اختصاص دهند و برای اجرایی شدن آن نیازی به بیمارستانی ویژه روان‌پزشکی نیست و در سایر بیمارستان‌ها می‌توان 5 درصد تخت‌ها را به این بیماران اختصاص داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه عوامل رفتاری نقش بسزایی در سلامت روان جامعه دارد، تصریح کرد: عوامل ژنتیک، فیزیکی، اجتماعی و همچنین رفتاری در سلامت روان جامعه موثر است و با توجه به اهمیت آن لازم است که سهم بودجه‌ای در مورد بیماران روانی جامعه افزایش یابد.

وی یادآور شد:‌ امروزه 4 میلیون نفر در کشور درگیر درمان بیماری روانی خود هستند و لذا لازم است سهم بیمه سرپایی آنها افزایش یابد و باید حمایت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رستمیان تاکید کرد: نشست‌های مختلفی تاکنون در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای ارزیابی وضعیت سلامت روان در جامعه برگزار شد و چندی پیش نیز نشست کمیسیون بهداشت به این موضوع اختصاص یافت که کمبود اعتبار و تخت بیمارستانی برای این گروه از بیماران مهم‌ترین دغدغه مسئولان وزارت بهداشت عنوان شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئولان وزارت بهداشت درخواست داشتند تا در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به اعتبارات این حوزه شود که اعضای کمیسیون عنوان کردند کمیسیون بهداشت تمام تلاش خود را برای حمایت از آن به کار خواهد گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت سلامت نيوز ، تاریخ انتشار چهارشنبه 4 شهريور 1394، کد مطلب: 159487 : www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین