پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
آب انبار تاریخی سفیدشهر در اثر بی توجهی مسئولان در معرض خطر تخریب قرار گرفته است.
شعارسال: معاون اجرایی انجمن دوستداران میراث سفیدشهر با اعلام این خبر از وضعیت نابسامان این آب انبار تاریخی گلایه کرد و گفت: پس از بارندگی های اخیر آبگرفتگی شدیدی در این آب انبار رخ داده و خطر تخریب آن وجود دارد.

حسن نظری قدمت این اثر را بیش از ۴۰۰ سال عنوان کرد و افزود: این اثر قبلا به خاطر فعالیت های شهرداری سفیدشهر آسیب دیده بود و به همین خاطر مورد توجه ما قرار گرفت.

به گفته وی شهرداری چندین بار برای برداشت آب و لای روبی آب انبار، دیواره های آن را تخریب کرده است.

بر اساس تصاویر ارسالی از گروه خبری انتظار سفیدشهر علی رغم آسفالت پیرامون آب انبار، سطحی از فضای بین گنبد و ورودی آب انبار که چند متر مربع از سقف مجموعه زیر آن قرار دارد، آسفالت نشده که این اتفاق موجب نفوذ رطوبت به سقف آب انبار و نم کشیدن آن شده است.

گفتنی است به منظور آگاه سازی مردم سفیدشهر نسبت به لزوم حفظ این اثر باارزش تاریخی، سید محمد ساداتی نژاد مسئول انجمن دوستداران میراث سفیدشهر در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه هفته گذشته با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در مورد تخریب این اثر هشدار داده بود.

به هر حال مردم نصرآباد از اداره میراث فرهنگی و دیگر دستگاه های مسئول شهرستان توقع دارند در خصوص آثار باستانی و میراث آنها توجه بیشتری نشان دهند و نسبت به مرمت آثار با ارزش این شهر اقدام کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خطب شکن، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کدخبر: 39764، www.khatabshekan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
1
0
سفید شهر؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین