پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
منبت کار مطرح اردکاني گفت: مسئولین اگر حقیقتا به دنبال حمایت هستند کمتر جنس چینی در دفترهایتان بگذارند، اما متاسفانه دفتر مدیران مدعی حمایت پر شده از جنس چینی و خارجی و حمایت از هنرمند داخلی فقط در حد گفتار و نمایشگاهی است.
شعارسال: منبت کار مطرح اردکانی در خصوص وضعیت صنایع دستی اردکان گفت: بازار صنایع دستی در اردکان ظرفیت خوبی نداشته و خرید مردم از این محصولات بسیار کم است و برای همین هنرمندان این عرصه مجبورند علاوه بر هنر خود در شرکت و جای دیگری مشغول به کار شوند تا بتوانند گذران زندگی کنند.

عليرضا اکبري افزود: اداره میراث فرهنگی اردکان بازاری براي صنایع دستی ساخته و حجره های آن را به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده است. این بازار مشکلات زیادی دارد و تاکنون نتوانسته گره گشا باشد زیرا این بازار در محله ای نامناسب قرار گرفته و تبليغات مناسبي نیز برای معرفی آن انجام نشده است وبه همین دلیل استقبال چندانی از آن نمي شود.

این هنرمند در ادامه با اشاره به انتظار متولیان میراث فرهنگی شهرستان مبنی بر رونق بازار مذکور تاکید کرد: توقع سازمان میراث به عنوان یک سازمان دولتی برای بازدهی این بازار به جاست اما با توجه به این که بیشتر افراد این بازار و هنرمندان از قشر بانوان هستند و چون بازار در محل مناسبی قرار نگرفته باز بودن حجره ها تا پاسی از شب غیر ممکن است.

وی در ادامه تصريح کرد:

صنایع دستی مانند دست گل است و فقط مسئولین برای ویترین نمایشگاه لازمش دارند و در مواقع دیگر فراموشش می کنند، همین اقای راست جو که زنجیر سازی می کند و تنها هنرمند در این زمینه است، چند وقت است که از کارش کنار کشيده و در کارخانه مشغول به کار است و هیچ کس سراغش را نگرفت اما برای حضور در نمایشگاه تهران همه همکاری مي کنند تا او به آنجا برود و زنجیر سازی کند.

علیرضا اکبری گفت: شرایط وام برای صنایع دستی بسیار سخت است به گونه ای که از جمع هنرمندان اردکان فقط یک نفر توانسته است وام بگیرد. مسئولین گاهی می آیند و می گویند تولید کنید ما می خریم، حمایت میکنیم، اما زماني که کار به اتمام رسيد، نیستند!

اکبری با انتقاد از اقدام مسئولین در خرید محصولات هنری چینی اظهار داشت: مسئولین اگر حقیقتا به دنبال حمایت هستند کمتر جنس چینی در دفترهایتان بگذارند، اما متاسفانه دفتر مدیران مدعی حمایت پر شده از جنس چینی و خارجی و حمایت از هنرمند داخلی فقط در حد گفتار و نمایشگاهی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کدخبر: 25978342، www.ardakangooya.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین