پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
اشتغال زايي کارخانه آهک دزک همزمان با کلنگ زني آن ايجاد مي شود.

شعار سال: استاندار استان چهارمحال و بختياري، رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، مدير عامل شرکت نوين اقتصاد پارس، نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي در مراسم کلنگ زني بزرگترين کارخانه آهک کشور در روستاي دزک از اشتغال زا بودن اين پروژه از بدو مراسم کلنگ زني خبر دادند.

احداث بزرگترين کارخانه توليد آهک کشور در روستاي دزک شهرستان کيار استان چهارمحال و بختياري.
اين عنوان خبري بود که بالاخره پس از دوسال از شايعاتي که بر سر زبان ها بود و مردم و مسئولان در اين راستا کم و بيش گمانه زني هايي داشتند تحقق يافت و در روز شنبه 1395/08/08کلنگ اجراي آن بدست استاندار استان چهارمحال و بختياري و استاندار نمونه کشور بر زمين نشست.
آنچه در مراسم کلنگ زني عنوان شد بسيار اميدوار کننده و شعف آور بود چرا که اگر بزرگترين کارخانه آهک کشور در روستاي دزک احداث شود نه تنها آثار مثبت آن را نه تنها در اين در اين روستا که در استان چهارمحال و بختياري شاهد خواهيم بود و اين کارخانه مي تواند يکي از مولدان اشتغال و اقتصاد پويا در روستاي دزک، استان چهارمحال و بختياري و کشور باشد.
بي شک ساخت اين کارخانه عظيم که قرار است با اعتباري بالغ بر 1200ميليارد تومان و فراهم کردن زمينه اشتغال 1000نفر با توليد روزانه 1800تن آهک در روستاي دزک ساخته شود منشا خير و آثار مثبت در روستاي تاريخي روستاي دزک است اما خوب است در راستاي ساخت اين کارخانه چند مساله مد نظر قرار گيرد:
1-
روستاي دزک از ديرباز روستاي تاريخي در شهرستان کيار و استان چهارمحال و بختياري شناخته مي شود و لازم است مساله تاريخي بودن روستاي دزک بيش از پيش مورد توجه و نظر قرار گيرد.
2-
اگرچه احداث کارخانه در هر نقطه از کشور باعث ايجاد رونق کسب و کار در آن منطقه ميشود اما مهمتر از رونق بايد مسايل زيست محيطي، آلودگي هاي احتمالي و ....مورد توجه و مطالعه قرار گيرد تا خداي نکرده با ورودد صنعت به منطقه باعث از دست رفتن محيط زيست و منابع طبيعي و ملي نشويم.
3-
اجراي برخي طرح هاي نيمه تمام يا تعطيل شده طي سال هاي گذشته به دلايل مختلف همچون سوء استفاده از وام ها، عدم نظارت کافي و ....باعث شده است بسياري از ظرفيت هاي اشتغال در سطح کشور معطل بماند. از آنجمله برخي طرح هاي اشتغال زا در شهرک هاي صنعتي را مي توان نام برد که متاسفانه علي رغم توان ايجاد حرکت در اقتصاد و ايجاد ظرفيت هاي اشتغال به هر دليل تعطيل شده اند و اميدواريم کارخانه آهک دزک با نظارت هاي دقيق دولت و مسئولان و پيگيري هاي مستمر به سرنوشت ديگر طرح ها دچار نشود.
4-
احداث کارخانه آهک در روستاي دزک بارقه هاي اميد را در دل جوانان و نوجوانان روستاي دزک و شهرستان کيار و استان چهارمحال و بختياري احيا کرده است. آنچه در مراسم افتتاحيه توسط مجريان طرح و مسئولان استان عنوان شد حاکي از آن است که احداث کارخانه آهک دزک با انجام مراسم کلنگ زني آغاز مي شود و اين روند بايد طي مدت سه سال تکميل شود و در اين پروسه براي تعداد زيادي از افراد جوياي کار شغل ايجا مي شود.
اميدواريم استاندار استان چهارمحال و بختياري همانگونه که با تمام توان پيگير طرح هستند به همان اندازه هم پيگير راه اندازي و بهره برداري از طرح در زمان مقرر(سه سال از تاريخ کلنگ زني) و با اعتبار مصوب(1200ميليارد تومان) باشند تا به فضل الهي، سرمايه سرمايه گزاران و همت مسئولان اميدهاي جوانان مستعد اما محروم استان چهارمحال و بختياري نااميد نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار، تاریخ 10 آذر 95، کد مطلب: 154199: www.kiarebidar.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین