پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
جنگ بد است اما کودکان امروز تنها درگیر جنگ نیستند. بسیاری از کودکان در جهان در صلح و آرامش زندگی می‌کنند اما خطرات جدی آنها را تهدید می‌کند. خطراتی که می‌تواند گاهی حتی خطرناک‌تر از موشک و گلوله باشد. نمونه ملموس این روزهای آن آلودگی هواست.
شعارسال: دیدن تصاویر کشته شدن، زخمی شدن یا آوره شدن کودکان در جنگ دردآور است. کودکان جنگ می‌توانند به راحتی اشک را در چشم هر انسانی جاری کنند. این روزها در سوریه، عراق، یمن و فلسطین می‌شود این مظلومیت کودکان را مشاهده کرد. تقریبا اکثر کسانی که تصاویر کودکان جنگ را می‌بینند آرزو می‌کنند کاش در دنیا جنگی نبود تا این کودکان در آرامش و صلح زندگی کنند بدون هیچ خطری.

جنگ بد است اما کودکان امروز تنها درگیر جنگ نیستند. بسیاری از کودکان در جهان در صلح و آرامش زندگی می‌کنند اما خطرات جدی آنها را تهدید می‌کند. خطراتی که می‌تواند گاهی حتی خطرناک‌تر از موشک و گلوله باشد. نمونه ملموس این روزهای آن آلودگی هواست.

آلودگی هوا برای کودکان خطری جدی است که تقریبا همه ما به سادگی از کنار آن می‌گذریم. مایی که برای کودکان جنگ دعا می‌کنیم تقریبا به سادگی از کنار کودکان قربانی آلودگی هوا می‌گذریم.

امروز کودکان تهران، کرج، خوزستان و... درگیر آلودگی هوا هستند. واقعا جالب است دیروز روز هوای پاک بود و دانش آموزان تهرانی به خاطر آلودگی هوا نتوانستند ورزش کنند.

در برابر این آلودگی همه مسئول هستیم. هم حاکمیت هم مردم. تقریبا همه می‌دانند که در فصل سرما آلودگی کشور را محاصره می‌کند. با این اطلاع واقعا چرا دولت، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها کاری نمی‌کنند؟ این اتفاق مانند این است که مسئولان یک شهر می‌دانند در یک زمان خاص هر سال زلزله می‌آید و آنها به جای اینکه ساختمان‌های شهر را مقاوم سازی کنند، شهر را خالی می‌کنند تا زلزله بیاید و برود و بعد دوباره زندگی را از سر بگیرند.

حتما از بین بردن آلودگی هوا یک راه حل مشخص دارد که مسئولان باید هرچه زودتر به آن برسند. گسترده شدن شبکه حمل و نقل عمومی، ساختن خودروهای پاک، انتقال کارخانه‌های آلوده به خارج از شهرها و .... کمترین کاری است که می‌شود در این زمینه انجام داد.

در کنار مسئولان ما مردم هم کمک زیاد به آلودگی هوا می‌کنیم. بسیاری از ما حاضر نیستیم به خاطر شلوغی حمل و نقل عمومی، از وسیله‌های شخصی خود بگذریم. در میان آلودگی هوا تا چشم کار می‌کند خودرو تک سرنشین دیده می‌شود.

خیلی جالب است حاضریم به خاطر راحتی خودمان، فرزندان دود بخورند و سیل بیماری‌ها به سوی آنها روانه شود.

آلودگی هوا منشا بسیاری از بیماری‌هاست. مهم‌ترین آن سرطان است. کودکان سرطانی را دیده‌اید؟ آنها حتی مجبور هستند در روزهای سالم هم ماسک بزنند. الان با این آلودگی هوا کاری کرده‌ایم که که بچه‌های سالم هم مجبور هستند ماسک بزنند.

مواظب کودکان خود باشیم. باور کنیم که آلودگی هوا برای آنها به اندازه جنگ خطرناک است. بیایید یک روز سری به محک بزنیم و ببینیم کودکان درگیر سرطان چه سختی‌هایی می‌کشند.

باور کنیم با حل مشکل آلودگی هوا می‌توانیم سرطان را از شهرمان بیرون کنیم. به خاطر کودکانمان هم شده تلاش کنیم شهرمان پاک باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 30 دی 1395، کدخبر: ۵۱۸۴۸۰، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
در سال 1952 در لندن بدلیل آلودگی هوای بالا، در یک روز 12 هزار نفر مردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین