پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش از اجرای طرح مسکن سبز در جنوب شرقی جزیره برای اسکان کارگران خبر داد و افزود : با ساخت این مجموعه بخش زیادی از مشکل اسکان کارگران حل خواهد شد.

شعار سال: علی اصغر مونسان امروز سه شنبه به همراه تعدادی از معاونان و مدیران سازمان منطقه ازاد کیش از خانه های کارگری واقع در منطقه صفین و کمپ سحر بازدید کردند و در جریان مشکلات کارگران مستقر در این مکان ها قرار گرفتند .
خانه کارگری منطقه صفین نخستین مکانی بود که مسئولان از آن دیدن کردند.
افزایش دستمزد، برقراری بیمه کارگری در زمان مرخصی ، پرداخت عیدی در مناسبت ها( روز کارگر و روز پدر) ، سمپاشی ماهانه محل ، نو کردن تجهیزات ، ساخت کمپ کارگری جدید و ایجاد انگیزه از نکات مطرح شده توسط کارگران مستقر در کمپ صفین بود.
مدیرعامل منطقه ازاد کیش نیز در این بازدید تاکید کرد تا با رعایت ضوابط و قوانین مشکلات کارگران مورد بررسی قرار گیرد ، همچنین دستور پرداخت دو بار هزینه سفر اجباری ( هر شش ماه یکبار )به کارگران برای تحکیم بنیان خانواده صادر شد.
کمپ سحر دومین محلی بود که مسئولان از آن دیدن کردند .
کمبود امکانات رفاهی چون کولر و آبگرمکن، ساماندهی هر چه بیشتر کمپ سحر، تعمیرات منازل مسکونی، پرداخت به موقع حقوق کامل از سوی پیمانکاران ، دوری از خانواده ، دریافت وام های ضروری و کم بهره ،افزایش دستمزد ،ایجاد کتابخانه و مرکز فرهنگی ، انتقاد از پرداخت یکسان حداقل حقوق برای کارگران با سابقه و کم سابقه ، دریافت تسهیلات ورزشی و فرهنگی و همسانی در بهره برداری از آن از مواردی بود که کارگران بدان اشاره کردند.
کوچک بودن خانه های کارگری افراد متاهل ، پرداخت پاداش به کارگران ، فرستادن به مرخصی اجباری توسط پیمانکاران ، ایجاد مرکز کار آفرینی و انتقاد از بسته شدن مرکز قبلی کارآفرینی ، ایجاد مهد کودک و پیگیری مسئولان از جمله مسائلی بود که از سوی کارگران کمپ سحر مطرح شد .
مونسان در بازدید از بخش های مختلف این کمپ بر دریافت کارت مجوز اشتغال برای کارگران در کنار کارت شناسایی و ورود و خروج تاکید کرد .
وی تصریح کرد :تمامی پیمانکاران باید اطلاعات کارگران زیر مجموعه خود را در سامانه اشتغال ثبت کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش همچنین بر ایجاد یک مرکز فرهنگی کامل شامل کتابخانه و مهد کودک و اجرای هر چه بیشتر برنامه های فرهنگی در کمپ کارگری تاکید کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش پس از بازدید از این مراکز، وضعیت کمپ سحر را در مقایسه با دیگر خانه های کارگری بهتر عنوان کرد و گفت : مشکلاتی وجود دارد که برخی به حق و برخی درست نیست .
مونسان بر تقویت فرهنگسرای کمپ سحر تاکید کرد و گفت : قرار است یک مجموعه کامل فرهنگی در محوطه کمپ ایجاد شود که به نشاط اجتماعی ساکنان آن منجر خواهد شد.
وی در مورد ساماندهی بیشتر خانه های کارگری اظهار کرد : با اجرای طرح بلند مدت مسکن سبز با 400 واحد مسکونی در نزدیک دهکده ساحلی خلیج فارس در بخش جنوبی جزیره برای اسکان کارگران ،بسیاری از مشکلات کارگران حل خواهد شد .
مونسان گفت : اقدامات اولیه در مورد اجرای طرح انجام شده که تا پایان سال جاری منجر به عقد قرار داد خواهد شد و با ساخت و بهره برداری از فضای اسکان دو برابر خواهد شد و ساکنان کمپ های معمار و صبا به آنجا منتقل خواهند شد .
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل دوری کارگران از خانواده هاست که باید تلاش کنیم هر سه ماه یکبار به دیدن خانواده های خود بروند.

*
ثبت اطلاعات در سامانه اشتغال و دریافت کارت ضرورت است 


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در مورد غربالگری کارگران در بحث اعتیاد گفت: بررسی وضعیت سلامت کارگران یکی از مواردی است که در بحث اشتغال مورد توجه است .
وی با بیان اینکه سامانه اشتغال به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش طراحی شده است افزود : تمام افرادی که در جزیره کیش به فعالیت مشغول هستند باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت و کارت اشتغال دریافت کنند و با افرادی که این کارت را دریافت نکنند برخورد می شود.
مونسان گفت : طبق قانون مناطق آزاد همه افراد شاغل در منطقه و کسانی که حقوق دریافت می کنند باید کارت اشتغال داشته باشند .
وی گفت : داده ها در حال ثبت شدن است که پس از تکمیل و ثبت تمامی اطلاعات ، با کسانی که بدون اشتغال فعالیت می کنند مقابله خواهیم کرد.
در خانه کارگری منطقه صفین بیش از 80 کارگر مستقر هستند .
دو هزار و 100 کارگر در سه خانه کارگری و یک شهرک کارگاهی مستقر هستند ، در کمپ سحر که حدود 20 سال از ساخت آن می گذرد دو بخش برای کارگران متاهل و مجرد در نظر گرفته شده است .
در این کمپ یک هزار و 250 کارگر شاغل در بخش های مختلف از جمله فضای سبز و خدمات شهری زندگی می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس(ایرنا)، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 82400529: www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین