پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
در جریان پر حاشیه کسر از حساب مشتریان بانک‌ها به عنوان هزینه ارسال پیامک تعدادی از مشتریان ناخواسته از لیست متقاضیان دریافت پیامک حذف شدند.

شعارسال : ورود جدی تر بانک‌ها برای دریافت هزینه ارسال پیامک اطلاع رسانی از تغییر مانده حساب، (smsbank) در سال جاری در ویترین ماجراهای ناتمام و پر حاشیه شبکه بانکی قرار دارد.

بعد از اینکه اکثر بانک‌ها و هر یک به نوعی شروع به دریافت هزینه 10 هزار تومانی سالانه که گاها 5000 تومان به طور شش ماهه کسر می‌شود، کردند. ناهماهنگی و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان آنها شاید بزرگترین نقطه ضعف این طرح بود.

بانک‌ها هر یک بر اساس سیاستهای خاص خود با ارسال پیامک به مشتریان اعلام کردند که قرار است بابت دریافت پیامک واریز و برداشت از حساب آنها هزینه کم شود؛ برخی از مشتری خواستند که اعلام کند آیا مایل به دریافت و کسر هزینه هستند؟ برخی هم عنوان کردند که اگر تمایلی ندارید اعلام کنند در غیر این صورت هزینه کسر خواهد شد.

جدای از اینکه نوع پیامک ارسالی و شرایط تعیین شده به گونه ای بود که در نهایت صاحب حساب را ناچار به پذیرش دریافت پیامک می کرد موضوع دیگر اینجاست که برخی بانکها به مشتری اعلام کرده‌اند که اگر تمایل به دریافت پیامک بابت اطلاع از تغییر مانده حساب دارید اعلام کنید؛ این نوع اطلاع رسانی گرچه ظاهرا احترام به مشتری محسوب شده و حق انتخاب به او داده می شود. ولی در سویی دیگر ماجرا این پیامکها برای تمامی مشتریان ارسال نشده و اکنون آنهایی که نتوانسته اند تمایل خود برای دریافت را اعلام کنند، smsbank آنها قطع شده و دیگر از واریز و برداشت خود اطلاع پیدا نمی کنند.

در عین حال بانکهایی که در پیامک ارسالی خود عنوان کرده بودند که اگر تمایلی به دریافت پیامک ندارند اعلام کنند نیز به نوعی عمل کرده‌اند که مشتریانی که پاسخ مثبتی به این موضوع نداشتند اما پیامک را دریافت نکرده‌اند، اکنون ناچار به کسر حساب شده و ماجرا به نفع بانک‌ها رقم خورده است.

به هر حال در شرایطی که اعتماد به شبکه بانکی گاها دچار تزلزل شده و انتقادات نسبت به آنها چه درست و چه نادرست- از سوی مردم ، کارشناسان و گاها برخی مسئولان مطرح است. اقدام گاها غیرشفاف بانکها در برخی موارد از جمله دریافت کارمزد که البته در اصل ماجرا تردیدی وجود ندارد موجب نارضایتی مشتریان می شود و مشتری مداری بانکها را تحت تاثیر قرار می دهد. موضوعی که بهتر آن بود که بانک مرکزی و بانکها با هماهنگی و ایجاد سازوکاری مناسب و شفاف به طور یکپارچه در رابطه با آن اقدام می کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار شنبه 14 آذر 1394 ، کد مطلب : 94091407702 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
گرفتن كارمز بابت پيامك غير معقول نيست ، كارمزد راه درامد بلكه كه طبيعيه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
مطالب بسیار عالی بود. ممنونم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
اینی که گفتی یعنی چی آقا فرزام.
وقتی در جایی رقابت نباشه همینه دیگه. ممکنه بگید بین بانکها رقابت وجود دارد چون تعدادشون زیاده. این فکر اشتباست. بانک ها رقابتی ندارن و بدلیل عدم مقررات زدایی، همه دارن از یک اراده واحد تبعیت می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین