پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه نسل جدید در حال رسيدن به هویت سیار است، گفت: ثبات رفتاری و فکری در برخی از جوانان بسیار کم است به همین علت باید با استفاده از احساسات و قالب‌های هنری آموزه‌های دینی را به جوانان انتقال دهیم.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد ظهر امروز در هفتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) در حال برگزاری است، با بیان اینکه سبک زندگی مردم در حال تغییر است، اظهار کرد: تغییر الگوی مصرف و گسترش سبک زندگی غربی در میان مردم به خوبی قابل مشاهده است اما نسبت به این تغییرات مهم حساسیت‌های لازم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مداحان احساس مردم را هدف می‌گیرند، اضافه کرد: روحانیون دین شریعتی را مطرح می‌کنند که دستورات در این دین جایگاه والایی دارد.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده از حرکت جامعه به سمت فردگرایی یاد کرد و گفت: این امر نسبی شدن اخلاق را به دنبال دارد به همین علت در بستری که ارزش‌های اخلاقی تابع توابع اجتماعی می‌شود، برابری جنسیتی نیز مطرح است.

وی با اشاره به اینکه کلید واژه‌ای ضدخانواده‌تر از برابری نداریم، مطرح کرد: این کلید واژه به یک ارزش تبدیل شده است و کلمه آزادی در معنای عملکرد آزادانه مورد توجه جامعه قرار گرفته است به همین علت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف همانند حرکت یک قایق در خلاف جریان رودخانه است.

زیبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر فضای مجازی را نیز با آموزه‌های دینی پر کنیم نسل تربیت شده این فضا بی‌حوصله است و توان شنیدن سخن حق را ندارد؛ در فضاهایی همانند تلویزیون از جذابیت‌های حسی، بصری و سمعی استفاده می‌شود به همین علت شنیدن حرف حق بدون وجود این جذابیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نسل جدید در حال رسیدن به هویت سیار است، عنوان کرد: ثبات رفتاری و فکری در برخی از جوانان بسیار کم است به همین علت در شرایط کنونی باید با استفاده از احساسات و قالب‌های جدید هنری آموزه‌های دینی را به جوانان انتقال دهیم.

این کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر اینکه متن تربیت حضور در فضای ثابت هویت‌بخش همانند خانواده است، تصریح کرد: جوانان و طلاب به دنبال روش‌های حاشیه‌ای تربیت هستند در حالی که باید به دنبال هویت‌های ثابت باشند؛ فضای مجازی محل ظهور هویت‌های ثابت جدید است و این هویت‌ها به میزانی رسیده که جامعه نمی‌تواند نسبت به آنها بی‌توجه باشد.

وی یادآور شد: اگر جوانان فقط در مساجد و هیأت‌های مذهبی حضور داشته باشند این فضاها بر رفتار و افکار آنها تاثیرگذار خواهند بود.

‌زیبایی‌نژاد تکیه بر تربیت تلنگری را یکی از آسیب‌های تبلیغ طلاب دانست و تصریح کرد: طلاب به دنبال این هستند که در کوتاه‌ترین زمان یک تلنگری به افکار افراد ناآگاه بزنند در حالی که رسیدن به نتایج مورد نظر نیازمند ایجاد فضای ثابت هویت‌بخش است به همین علت طلاب باید ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی را به شیوه مطلوب‌تری به مردم انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسیحیان برای کودکان جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کردند، گفت: باید این هشدارها را جدی گرفته و به دنبال رسیدن به روش‌های تربیتی جدید برای کودکان باشیم.

زیبایی‌نژاد با اشاره به اینکه نسل مدرن با نصیحت مخالف است، عنوان کرد: نسل جدید جامعه آمادگی ندارد که با نصیحت هدایت شود به همین علت طلاب باید در مسیر تعامل رویکرد برادری داشته باشند چراکه نفوذ علمی بعد از نفوذ روانی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه جامعه از طلاب و افراد متدین غم‌خواری می‌خواهد، اضافه کرد: تبلیغ دینی یعنی اینکه مردم همدردی طلاب و افراد متدین را احساس کنند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده خاطرنشان کرد: در بستر حل مشکلات محلی اعتماد به دین رقم زده می‌شود و طلاب در بستر غم‌خواری مردم می‌توانند تاثیرگذار باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1395، کدخبر: 13951108000216، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
دوستان ما آزمون و خطا زیاد کرده اند و تازه متوجه اشتباهات شده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین