پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اتهامات برادر رئیس‌جمهور قابل اغماض نیست و انتظار می رود دستگاه قضایی باوجود فشارها، فضاسازی‌ها و جیغ‌های بنفش کوتاه نیاید و در اسرع وقت به محاکمه و مجازات چنین عناصری اقدام کند.

شعارسال: سیدمحمد حسینی دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق ارشاد، در خصوص اظهارات سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر ارتباط حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور با یک متهم مالی گفت: بر مبنای آموزه‌های دینی، تبعیض ناروا و امتیاز نابجا برای افراد خاص در نظر گرفتن، محکوم و مذموم است و در اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی تصریح شده که آحاد مردم ایران از حقوق مساوی برخوردارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در تکمیل سخنانش افزود: یعنی در نظام اسلامی پذیرفته نیست که با مخالفان و کسانی که در مظان جرم هستند ملاحظه‌کاری شود. اتفاقا با اصحاب قدرت که امکان سوءاستفاده از مقام و موقعیت خود را دارند لازم است که قاطع‌تر و جدی‌تر برخورد شود.

* هیچ‌کس نباید دچار این توهم شود که به دلیل قرابت یا رفاقت با رئیس جمهور از مصونیت آهنین برخوردار است

وی تصریح کرد: البته در دوره‌های مختلف در این خصوص کاستی‌هایی صورت گرفته است و آنگونه که مطالبه شرع و قانون و خواسته بحق مردم است با دانه‌درشت‌ها برخورد نشده است اما حرکت انقلابی و امیدبخش قوه قضائیه در محاکمه و مجازات مفسدان اقتصادی را به فال نیک می‌گیریم و به جد خواهان پرهیز از روحیه محافظه‌کاری در انجام این وظیفه انقلابی هستیم که بدون شک رضای خدا و خرسندی خلق را به همراه دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: قطعا مصالح کشور و مردم بر منافع و خوشایند افراد رجحان دارد و هیچ‌کس در جمهوری اسلامی نباید دچار این توهم شود که به خاطر قرابت و یا رفاقت با رئیس جمهور و دیگر مدیران ارشد از مصونیت آهنین برخوردار است و با اتکای به این پشتوانه می‌تواند حقوق مردم را سلب کند.

* اتهامات فریدون قابل اغماض نبوده و دستگاه قضایی علیرغم فشارها و فضاسازی‌ها در اسرع وقت به محاکمه و مجازات چنین عناصری اقدام کند

حسینی اضافه کرد: اتهاماتی که بر پایه برخی مستندات علیه آقای فریدون مطرح شده و تلویحاً مورد تأیید معاون اول محترم قوه قضائیه قرار گرفته، به هیچ وجه قابل توجیه و اغماض نیست و این انتظار معقول وجود دارد که دستگاه قضایی علیرغم فشارها، فضاسازی‌ها و جیغ‌های بنفش کوتاه نیاید و در اسرع وقت به محاکمه و مجازات چنین عناصری اقدام کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام اسلامی حمایت و اعتماد مردم است که متاسفانه با مفاسد اقتصادی ارباب قدرت و ثروت خدشه‌دار می‌شود و جز با رسیدگی و مجازات مجرمان این سرمایه قابل صیانت نیست.

* اقدام قاطع در خصوص پرونده «فریدون» درس عبرت برای دیگران است

وی افزود: از طرفی اقدام قاطع در این خصوص درس عبرت برای دیگران است که بدانند نمی‌توان در پناه مسئولان به چپاول و غارت بیت‌المال پرداخت و با هیاهو و سیاسی‌کاری از تیغ قانون فرار کرد.

این استاد دانشگاه افزود: آقای رئیس جمهور و دولت که مدعی مبارزه با فساد هستند چگونه حاضر می‌شوند که زراندوزان با توسل به امثال آقای فریدون، وام ۱۰۰۰ میلیاردی بگیرند و هزاران جوان که مشکل اشتغال، مسکن و ازدواج دارند از تسهیلات بانکی محروم باشند و توقع داشته باشیم که با شعارهای پرطمطراق سیاسی آنها را سرگرم سازیم؟

حسینی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات امیدواریم آقای رئیس جمهور حداقل برای جلب آراء مردم، دستور رسیدگی سریع به اتهامات و تخلفات نزدیکان خودش از جمله آقای فریدون را صادر کند و با توجیهات ناصواب و طرح مباحث حاشیه‌ای در انجام وظایف قانونی تعلل نورزد.

* رئیس جمهور بیش از دیگران باید به قانون اساسی و ضوابط کشور پایبند باشد

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور بیش از دیگران ضرورت دارد که پایبند به قانون اساسی و ضوابط کشور باشد وگرنه به اعتبار و حیثیت خود لطمه می‌زند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آرمان کرمان، تاریخ انتشار: 6بهمن1395، کدخبر: 169005: www.armanekerman.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین