پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مشکل اساسی که در زمینه اشتغال وجود دارد این است که دولت بیش از حد فربه و چاق شده است، چرا که ۹۰ درصد درآمدهای کشور صرف هزینه های جاری دولت می شود و تنها ۱۰ درصد بودجه ما عمرانی است.

شعارسال: سید جواد حسینی کیا در خصوص وضعیت اشتغال در دولت یازدهم اظهار کرد: در حوزه اشتغال چند کار جدی باید انجام شود که نیازمند اراده قوی و جدی برای حل مشکلات پیش روی اشتغال است و با شعار دادن صرف نمی توان کاری از پیش برد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: یکی از اقداماتی که در راستای ایجاد اشتغال باید مورد توجه دولت قرار گیرد توجه ویژه به تولیدات داخلی است که این امر باید هم از بعد فرهنگی و هم حمایت های دولتی انجام شود و با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب برای افزایش تولید داخلی در این جهت گام بردارد.

حسینی کیا تصریح کرد: وارداتی که به تولید داخلی ما ضربه می زند باید متوقف شود یا به حداقل برسد و حمایت لازم برای این تولیدات صورت گیرد و در کنار آن به دنبال بازار جهانی هم بگردیم تا بتوانیم آورده ملی خود را با تولیدات داخلی افزایش دهیم.

وی اختصاص ۹۰ درصد از بودجه کشور را به بودجه جاری بزرگترین مشکل دولت دانست و گفت:مشکل اساسی که وجود دارد و تنها مربوط به این دولت هم نمی شود این است که حدود ۹۰ درصد بودجه کشور،بودجه جاری است و تنها ۱۰ درصد بودجه ما عمرانی است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بودجه جاری یعنی هزینه آب و برق و حقوق کارکنان ؛ یعنی دولت بیش از حد فربه و چاق است که تمام درآمد های دولت به سمت هزینه های جاری می آید که با این شرایط حل کردن مشکل اشتغال خیلی سخت است.

حسینی کیا در پایان بیان کرد: اگر اراده ای جدی پای کار بیاید و مالیات تولید داخلی کم شود و با موارد خارجی مشابه آن قاطعانه برخورد شود و جلوی قاچاق نیز گرفته شود می توان امیدوار بود که مشکلات اشتغال حل شود هر چند زیر ساخت های اشتغال، زیر ساخت مناسبی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بوتیانیوز، تاریخ انتشار: 6بهمن1395، کدخبر: 20713: www.botianews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین