پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با انتقاد از عملی نشدن وعده‌های رئیس جمهور برای حل معضل گرد و غبار، گفت: متأسفانه ابتکار در سمت رئیس محیط زیست و معاون رئیس جمهور در تلویزیون ظاهر می‌شود و گزارش‌هایی در زمینه مقابله با گرد و غبار می‌دهد که دروغ است.

شعارسال: قاسم ساعدی با انتقاد از عدم اراده جدی میان مسئولان برای حل معضل ریز گردهای و گردوغبار، گفت: در رابطه با بحث ریز گردها و گردوخاک‌هایی که چندین سال است گلوی مردم شریف خوزستان را گرفته است تمام مسئولان کشوری از این معضل و چالش اطلاع دقیقی دارند. متأسفانه وعده و وعیدهای مکرری می‌دهند که هیچ اقدام عملی برای اجرایی شدن آنها تاکنون ملاحظه نشده است.

وی با بیان اینکه اجرایی نشدن وعده‌های مسئولان، نادیده گرفتن زندگی 4 میلیون و 700 هزار انسان در خوزستان است، گفت: رئیس جمهور در سال 92 وقتی به اهواز آمد وعده‌های زیادی داد و گفت: چالش ریز گردها در خوزستان نه تنها قابل کنترل بلکه قابل حل است و وعده‌هایی داد که مردم چشم‌ انتظار تحقق این وعده‌ها و گفته‌ها بوده و هستند ولی متأسفانه تاکنون نه تنها اقدامی در جهت رفع مشکل برداشته نشده است بلکه متأسفانه در بودجه سال 96 نیز دولت این موضوع را لحاظ نکرده و اصلا به این چالش که یک چالش انسانی است توجهی نداشته است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس افزود: جان نزدیک به 5 میلیون انسان در خوزستان در خطر است و آنها در معرض بیماری‌های مختلف قرار گرفتند اما دولت به طور جدی ورود پیدا نکرده است و اصلا آن را مهم نمی‌داند یا اینکه اهمالی از سوی مسئولان مربوطه در سطح کشوری رخ داده است.

ساعدی اظهار داشت: متأسفانه ابتکاری که به عنوان رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور است در صدا و سیما ظاهر می‌شود و در جهت حل مشکل از اقداماتی صحبت می‌کند که هیچ گونه صحتی ندارد و این شایسته مسئولان این نظام نیست. دولت باید با مردم شفاف و روشن صحبت کند و این به دور از صداقت و شفافیت است که متأسفانه امروز بیشتر از گردوخاک و ریز گردها قول‌ها و گزارش‌های دروغین مسئولان مردم خوزستان را رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: تالاب‌های خوزستان را به هم زدند، حق‌آبه هور العظیم از سوی وزارت نیرو تأمین نشد، وزارت نفت ورود کرد و طبیعت منطقه را بر هم زد و تاکنون در تمام این زمینه‌ها هیچ اقدام قانونی و حقوقی از سوی ابتکار علیه آنها انجام نشده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس افزود: آبی که هم اکنون به هور العظیم می‌ریزد تنها زهکش‌های نیشکر است که خود شامل مواد سمی و شیمیایی است و موجودات آبزی تالاب را از بین می‌برد، متأسفانه این همه بی‌برنامگی باعث شده است که چالش‌های زیادی در کشور ایجاد شود که یکی از این چالش‌ها تهدید استان‌های جنوبی کشور است و این جای تأسف دارد.

ساعدی با بیان اینکه تاکنون تذکرهای زیادی به رئیس جمهور در زمینه ضعف مدیریت ابتکار داده شده است گفت: بنده از خانم ابتکار درخواست کردم که در یک مناظره تلویزیونی با هم حاضر شویم و مستندات یکدیگر را ارائه دهیم و در جهت شفاف‌سازی با صداقت علت این چالش را مطرح کنیم و راه‌های درمان آن را نیز بررسی کنیم تا به یک نتیجه منطقی برسیم اما رئیس سازمان محیط زیست اراده‌ای از خود ندارد و از سوی دیگر متأسفانه قدرت برخورد برخی وزارتخانه‌ها را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بنده از آقای روحانی می‌خواهم در ایام باقیمانده از دولت تجدید نظر کند چرا که مدیریت سازمانی مانند محیط زیست که یک نهاد نظارتی است از عهده خانم ابتکار خارج است و نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

این نماینده مجلس گفت: تاکنون جلسات زیادی را مجمع نمایندگان خوزستان با رئیس جمهور و معاونان و وزرای رئیس جمهور داشته‌اند که در این جلسات همه قول مساعدت می‌دهند ولی بعد هیچ اقدامی در جهت عملی شدن قول‌های خود بر نمی‌دارند و این خلاف شرع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار خبر 10 بهمن 1395، کدمطلب: 1020498 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
ما داریم چند سال می گیم که خانم ابتکار توان اداره محیط زیست رو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین