پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا در انتخابات پیش‌رو با دادن شفاف‌ترین اطلاعات به مردم در انتخاب بهترین گزینه معادلات دلالان انتخابات و وکیل‌الدوله‌ها را به هم می‌زنیم.

شعار سال : حبیب کوهی در جلسه عمومی اعضای جبهه ایستادگی اردبیل اظهار کرد: ما امروز در سطح منطقه با دعوا و درگیری‌های دو کشور روسیه و ترکیه روبه‌رو هستیم که قطعاً تحولات منطقه‌ای می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تعیین‌کننده اصلی در معادلات منطقه‌ای به خوبی روشن کند.

وی تصریح کرد:‌ از طرفی ترکیه همسایه استراتژیک و از سوی دیگر روسیه نیز حامی منطقه‌ای و کشور هم‌قدم ما در مبارزه با تروریسم است که قطعاً ایفای نقش محوری در رفع تنش‌های منطقه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند جایگاه ما را ارتقاء دهد.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل، اشتباه دولتمردان ترکیه را در تلاش برای احیای امپراطوری عثمانی و حمایت منطقه‌ای از رقبای جمهوری اسلامی ایران نظیر عربستان یادآور شد و گفت: ترکیه در تلاش برای شکستن خط مقاومت سوریه و لبنان دچار اشتباه محضی شده و از این طریق نیز به جایگاه خود در منطقه ضربه زده است.

کوهی افزود: در این بین جمهوری اسلامی ایران بهترین فرصت را به دست آورده تا در مبادلات اقتصادی و تجاری منطقه‌ای ورود پیدا کند تا از فرصت همجواری در صادرات به کشور روسیه و حتی ترکیه استفاده کند که قطعاً مسئولان کشوری و استانی در این زمینه بهترین راهکار را در نظر می‌گیرند.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل به مسئله نفوذ با تأکید فراوان مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: دشمن امروز تمام راه‌های نفوذ خود را به جمهوری اسلامی ایران آزموده و به این نتیجه رسیده که با برخی زمینه‌سازی‌های ضد حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران و برجسته‌ کردن مشکلات اقتصادی می‌تواند راه نفوذ به جمهوری اسلامی ایران را پیدا کند.

کوهی بیان کرد: با تدابیر مقام معظم رهبری قطعاً راه نفوذ دشمن مسدود شده، هر چند که عده‌ای‌ می‌خواهند همچنان بلندگوی دشمنان باشند.

وی به اظهارات نابخردانه زیباکلام در سخنرانی‌های اخیر خود با محوریت تحلیل ارتباط ایران با آمریکا اشاره کرد و گفت: این تحلیل‌گران تندرو حتی مدعی هستند که اگر شعار «مرگ بر آمریکا» تعطیل شود، چه اتفاقی در این کشور رخ می‌دهد و به اذعان آنها باید هرچه سریع‌تر این شعار را از گفتمان انقلاب اسلامی برچید.

کوهی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آنها آگاه نیستند که شعار «مرگ بر آمریکا» شعار تزئینی، لفظی و ظاهری نیست، بلکه تبدیل به یک فرهنگ و گفتمان در مبارزه با ظلم، جور و استبداد شده و آنهایی که امروز مبلغ بیگانگان در این کشور هستند، باید خجالت بکشند که طرح تعطیلی شعار «مرگ بر آمریکا» را بر زبان می‌رانند و مطرح می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه عده‌ای نیز تحلیل غیر واقع‌بینانه از مسائل برجام داشته و احساس می‌کنند با بسته شدن پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، غرب دست از سر ما برمی‌دارد، اظهار کرد:‌ همچنان آمریکا و غرب مدعی هستند که راه نفوذ به جمهوری اسلامی ایران از طرق دیگر باز است.

کوهی خطاب به برخی دلواپسان که اصولگرایان را شماتت می‌کنند، افزود: اگر اصولگرایان امروز دلواپس آرمان‌های انقلاب اسلامی، اندیشه امام، رفع مشکلات جوانان و بسیاری از مسائل کشور هستند، این دلواپسی ایرادی ندارد اما دلواپسان ارتباط با آمریکا و همسویی با اهداف غرب باید از خودشان خجالت بکشند.

*دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها درست و منطقی نیست

وی با بیان اینکه احزاب در آستانه انتخابات باید با برنامه و به صورت منسجم عمل کرده و دست از فعالیت موسمی بردارند، تصریح کرد: ما امروز به یک سیستم مدیریتی منسجم به دور از نگاه جزیره‌ای نیازمندیم تا بتوانیم در بهترین شرایط فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را انجام دهیم.

کوهی با گرامیداشت 12 آذر سالروز تصویب قانون اساسی در کشورمان بیان کرد:‌ احترام به قانون وظیفه همه مسئولان و مردم است و همه قوا باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌با توجه به اینکه در قانون وظیفه قوا مشخص شده جای دخالت نمایندگان در عزل و نصب مسئولان قوه مجریه هیچ توجیهی ندارد بلکه نماینده واقعی باید قدرت نظارت خود را بالا ببرد تا انحراف و تخلفی رخ ندهد.

کوهی با یادآوری اینکه امروز نه تنها نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کنند بلکه از یک ضعف ساختاری در مدیریت استان نیز رنج می‌بریم، ادامه داد: عده‌ای در استانداری اردبیل در قالب ستاد انتخاباتی روحانی فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را انجام می‌دهند و قصد دارند عده‌ای وکیل‌الدوله را راهی مجلس کنند در حالی که ما ابعاد جدیدی از این ترفند و حرکت نامبارک آنها را در استان افشا می‌کنیم.

وی گفت: ما از فرمانداران می‌خواهیم تا ستادهای انتخاباتی که با محوریت عزل و نصب بخشداران و دهیاران شکل داده‌اند، تعطیل کنند و اجازه دهند مردم خود بهترین و کارآمدترین گزینه‌ها را برای انتخابات پیش‌رو برگزینند.

کوهی حرکت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان را با محوریت معرفی چند چهره سوخته و غیرکارآمد در استان اردبیل یادآور شد و افزود: باید فضای حضور نسل جدید انقلاب به ویژه نیروهای توانمند، کاربلد، محقق، پژوهشگر و دانشگاهی در فضای انتخابات پیش رو فراهم آید تا با بستن بساط زر، زور و ثروت در مسیری حرکت کنیم تا بهترین نتیجه را از انتخابات مجلس دهم بگیریم.

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با انتقاد از مسئولان استان که فضای تنگ و دشواری را برای فعالیت رسانه‌های اصولگرا در استان اردبیل فراهم کردند، ادامه داد: نباید فضای فعالیت رسانه‌ها را محدود کرد و به دنبال یک گرایش خاص درصدد تضعیف رسانه‌های اصولگرا بود.

وی تصریح کرد: جبهه ایستادگی در استان اردبیل با دوری از برخی تندروی در جناح‌های سیاسی و احزاب کشور دنبال ارائه افراد اصلح و شایسته در انتخابات پیش روست و قطعاً سعی می‌کند تا معادلات دلالان انتخاباتی و وکیل‌الدوله‌ها را به هم بزند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر : 13 آذر 1394 کد مطلب : 13940913000169 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین