پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
سردبیر ارشد رویترز به خبرنگاران خود درباره پوشش های خبری مربوط به دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی هشدار داد.

شعار سال: تارنمای خبری آمریکایی 'واشنگتن اگزماینر' روز پنجشنبه گزارش داد: 'استیو ادلر' (Steve Adler) سردبیر ارشد رویترز به کارکنان خود گفت : خشم، احساسات و ابراز گلایه خود درباره ترامپ را بطور علنی بروز ندهید.

واشنگتن اگزماینر نوشت: سردبیر ارشد رویترز روز چهارشنبه (روز گذشته) در نامه سرگشاده به خبرنگاران خود گفت که از هرگونه ابراز ناراضایتی درباره پوشش خبری دولت ترامپ اجتناب ورزند.
واشنگتن اگزماینر گزارش داد که سردبیر ارشد رویترز به روش غیر معمول و خارج از کنوانسیون های متعارف اعضای جدید کاخ سفید آمریکا در برخورد با احزاب رسانه ها و دادن اطلاعات، اشاره داشت.

دراین نامه ،سردبیر ارشد رویترز از کارکنان خود خواست، در داخل امریکا هم باید کار خود را طبق روال همیشگی درکشورهایی که آزادی بیان هرچه بیشتر درآنها محدودتر است ، انجام دهند.
سردبیر ارشد رویترز دراین نامه با اشاره به فعالیت این خبرگزاری درکشورهایی همچون، ترکیه، عراق، چین، روسیه، فیلیپین، مصر، یمن، تایلند، زیمبابوه و روسیه (اشاره ای به نام ایران نشد) افزود که خبرنگاران با توجه به برخی مشکلات همچون، سانسور، دادگاهی شدن، لغو روادید و هرگونه تهدید فیزیکی مواجه اند، اما با بی طرفی به کسب اطلاعات پرداخته و به بهترین نحو کار خود را انجام می دهند.

واشنگتن اگزماینر درادامه نوشت؛ سردبیر ارشد رویترز آنگاه درباره دولت جدید ترامپ توصیه هایی به کارکنان و خبرنگاران خود داد که با توجه به مشکلات بالقوه ای که در پوشش خبری دولت ترامپ وجود دارد، بطور علنی به شکایت و اعلام نارضایتی نکنند و باید همان کاری که در دیگر کشورهایی که با آن در پوشش های خبری با محدویت مواجه اند، اکنون در داخل آمریکا نیز همانگونه رفتار کنند.

بنابراین گزارش در نامه سرگشاده سردبیر ارشد رویترز دراین باره آمده است: (هرگز) بطور علنی درباره آنچه که روز به روز به طرز قابل درکی فرد را ناکام و ناامید در کسب اطلاعات می سازد ، شکایتی بروز ندهید، در این شرایط ما رویه خود را در تهیه گزارش در داخل آمریکا بدون آنکه مظنون به عناد شخصی در پوشش خبری شویم، پیش می بریم.

واشنگتن اگزماینر نوشت: رئیس جمهور ترامپ، به رویه ای که در جریان کارزار انتخاباتی خود داشت ، ادامه می دهد و اظهارات تندی علیه جامعه رسانه غربی دارد و بطور معمول برخی از رسانه و خبرنگاران 'بخصوص' را به تهیه و گزارش 'اخبار جعلی' در پوشش اخبار به خود متهم می کند.

واشنگتن اگزماینر افزود: خبرنگاران نیز اغلب درباره پوشش های خبری خود در ارتباط با دسترسی نداشتن به دولت ترامپ و پاسخ های نه چندان صحیح مقامات کاخ سفید، درشبکه های اجتماعی به بحث و جدل می پردازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ، کد مطلب: 521266: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین