پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
مشاور امنیت ملی ترامپ با ادعای اینکه «جامعه بین الملل بیش از اندازه در برابر رفتار بد ایران شکیبایی به خرج داده است» گفت که دولت ترامپ دیگر رفتارهای تحریک آمیز ایران را تحمل نمی کند.

شعارسال: به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با اعلام وضع تحریمهای جدید علیه ۲۵ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی به بهانه ارتباط آنها با برنامه موشکی ایران و نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر با تکرار ادعاهای خصمانه خود علیه تهران مدعی شد که «جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی تروریسم است و در فعالیتهای خشونت آمیزی که باعث برهم خوردن ثبات در منطقه خاورمیانه می شود، مشارکت داشته و یا از آن حمایت می کند».

وی بار دیگر با اشاره به توافق هسته ای «گروه ۱+۵» با ایران مدعی شد که «تهران به رغم دستیابی به توافقی بسیار مناسب [!] با دولت اوباما به رفتارهای بد خود ادامه می دهد و تحریمهای جدید نیز برای مقابله با این رفتارها وضع شده اند».

مایکل فلین همچنین مدعی شد که رهبر معظم انقلاب ایران به «تهدیدات خود علیه آمریکا و متحدان این کشور ادامه می دهد» و «از زمانی که دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ با انعقاد یک توافق هسته ای با ایران موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک»- برجام- موافقت کرد، ‌رفتار خصمانه و خلاف قانون ایران فزونی گرفت».

بنا به ادعای فلین، نمونه هایی از این رفتار خصمانه عبارتند از: «توقیف ده تن از ملوانان آمریکایی و دو قایق گشت زنی آمریکا در ژانویه ۲۰۱۶،‌ آزار و ایجاد مزاحمت غیرقابل توجیه برای کشتی های در حال تردد [در خلیج فارس] و آزمایشهای مکرر تسلیحاتی».

وی مدعی شد که «دقیقاً طی هفته جاری، ایران یک موشک بالستیک را مورد آزمایش قرار داد و یکی از گروههای تروریستی تحت حمایت این کشور به کشتی سعودیها در دریای سرخ حمله نمود».

مشاور امنیت ملی ترامپ در ادامه با ادعای اینکه «جامعه بین المللی بیش از اندازه در برابر رفتار بد و نامناسب [!] ایران شکیبایی به خرج داده است» گفت که «گردهمایی تشریفاتی اعضای شورای امنیت سازمان ملل در یک نشست اضطراری و صدور یک بیانیه محکم به تنهایی کافی نیست و دولت ترامپ بیش از این رفتارهای تحریک آمیز ایران را که تهدیدی علیه منافع آمریکا بشمار می رود،‌ تحمل نخواهد کرد».

وی در ادامه اظهارات واهی خود گفت که «روزهای چشم بستن بر روی اقدامات خصمانه و جنگ افروزانه [!] ایران نسبت به آمریکا و جامعه جهانی به پایان رسیده است».

این اظهارات مایکل فلین در حالی از سوی کاخ سفید منتشر شد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به پیام توئیتری ترامپ که مدعی شده بود «ایران با آتش بازی می کند» در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران تحت تأثیر تهدیدات قرار نخواهد گرفت؛ زیرا امنیت ایران از مردمش سرچشمه می‌گیرد. ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود، اما می توانیم به تمام ابزار دفاعی‌ خود تکیه کنیم».

آقای ظریف در ادامه نوشت: «ما هیچگاه از سلاح های خود علیه دیگری جز در دفاع مشروع استفاده نخواهیم کرد. ببینیم آیا کسانی که [از توانمندی موشکی ما] شکایت می کنند، حاضرند همین حرف را تکرار کنند؟».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16بهمن1395، کدخبر: 3896032: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
هر طور راحتید عمل کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین