پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۷۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
هفته نامه آلمانی «اشپیگل» روز شنبه با درج تصویر کارتونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر روی جلد مجله خود هم در داخل آلمان و هم در خارج از این کشور جنجال فراوانی آفرید.این تصویر کارتونی، «دونالد ترامپ» را در حالی که در دست چپِ او «چاقویی خون آلود» و در دست راستش «سر مجسمه آزادی» - در حالیکه از آن خون می چکد- قرار دارد،‌ نشان می دهد. در عنوان این تصویر آمده است: «اول آمریکا».

شعارسال: «اِدِل رودریگز» هنرمندی که این تصویر را بر روی جلد مجله اشپیگل طراحی کرد،‌ یک کوبایی تبار است که در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک پناهجوی سیاسی به آمریکا آمده است. وی به روزنامه «واشنگتن پست» گفت که «این تصویر [نشاندهنده] گردن زدنِ دموکراسی است، گردن زدنِ یک نماد مقدس»

جلد مجله اشپیگل بحث و مجادله ای را در توئیتر و همچنین رسانه های آلمانی و بین المللی به راه انداخت. افزون بر این، «الکساندر گراف لامبسدورف» یکی از اعضای حزب «دموکراتهای آزاد آلمان» و معاون رئیس پارلمان اروپایی این تصویر کارتونی را «بی مزه» خواند.

از سوی دیگر، درج این تصویر کارتونی در روی جلد مجله اشپیگل با حملاتی از سوی ترامپ و دستیاران وی علیه سیاستهای برلین همراه بود که نشاندهنده وخامت سریع روابط آلمان با آمریکا است.

این در حالی است که در ماه گذشته،‌ ترامپ سیاست مهاجرتی درهای باز «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را «یک اشتباه فاجعه آمیز» خواند و در هفته جاری مشاور تجاری ترامپ گفت که آلمان از واحد پولی یورو در جهت کسب سود از آمریکا و شرکای اروپایی خود بهره می برد.

گفتنی است که تاکنون هیچ یک از مقامات سفارت آمریکا در برلین، در مورد تصویر چاپ شده بر روی جلد هفته نامه اشپیگل اظهارنظری نکرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار خبر 17 بهمن 1395، کدمطلب: 442376 ،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
درست هم گشیده. واقعا دموکراسی قربانی شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
نیوز ویک هم خوب به ترامپ حمله می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین