پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
نزدیک‌ترین فرد ایرانی به مایکل فلین، بیژن آر. کیان (Bijan R. Kian) از چهره‌های شناخته‌شده در جامعه ایرانی ـ آمریکایی‌هاست که مخالف جمهوری اسلامی است.

شعارسال: مایکل فلین (Michael Flynn)، مهم‌ترین مقام امنیتی در مبارزاتی انتخابات دونالد ترامپ بود. این ژنرال سه ستاره بازنشسته پس از پیروزی ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی وی برگزیده شد.

اکنون فلین نزدیک‌ترین مقام امنیتی به رئیس‌جمهور آمریکا در موقعیت منحصربه‌فردی قرارگرفته که باید ترامپ بی‌تجربه در امور مرتبط با امنیت ملی را راهنمایی کند.

فلین تا سال ۲۰۱۴ ریاست "سازمان اطلاعات دفاع” آمریکا را بر عهده داشت. وی در این سال از سمت خود استعفا کرد. فلین درباره ایران می گوید:” من معتقدم که ایران یک خطر واضح و روشن برای منطقه و در نهایت برای جهان است. آن ها حامی داعش و تروریسم هستند. آن ها همچنان به نقض تحریم های بین المللی ادامه می دهند

نزدیک‌ترین فرد ایرانی به مایکل فلین، بیژن آر. کیان (Bijan R. Kian) از چهره‌های شناخته‌شده در جامعه ایرانی ـ آمریکایی‌هاست که مخالف جمهوری اسلامی است.

*بیژن کیان کیست؟

کیان یکی از چهره‌های اصلی کمیسیون نوروز مستقر در واشنگتن است. این کمیسیون با نام جشن سال نوی ایرانی‌ها و ترک‌ها نام‌گذاری شده است و بیشتر چهره‌های مهم مستقر در واشنگتن را که از اهالی آن بخش از دنیا هستند، در خود جای می‌دهد.

اولین جشن نوروز در کاخ سفید، در سال ۲۰۰۸ در حضور جرج دبلیو. بوش برگزار شد. کیان، یکی از اعضای پیشین هیئت‌مدیره اکسپورت ایمپورت (اکسیم بنک) – (Exim Bank) است و هم‌زمان در هیئت‌مدیره شرکت گرین‌زون سیستمز (GreenZone Systems)، تولیدکننده میکروچیپ‌های ایمن، نیز عضویت دارد. کیان همچنین در شرکت ابرداده‌های لویکس (Levyx) که همکاری نزدیکی با برخی شرکت‌های فلین دارد، مشاوره می‌دهد.

کیان بارها با حضور در برنامه های شبکه های ضدانقلاب از جمله صدای آمریکا، به گزافه گویی درباره جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

*عصبانیت کیان از نتیجه نظرسنجی موسسه گالوپ

در یکی از برنامه های صدای آمریکا، مجری درباره نظرسنجی گالوپ از ایرانی ها درمورد انرژی هسته ای از بیژن کیان می پرسد که در این نظرسنجی، بیش از ۶۰% ملت ایران خواستار انرژی هسته ای بودند و حدود ۵۰% مقصر تحریم ها را دولت آمریکا دانستند. که بیژن کیان با عصبانیت اینگونه پاسخ می دهد:

آن مؤسسه-گالوپ- هم نمی داند و نمی فهمد. نباید خیلی به این نظرسنجی اهمیت داد. این مؤسسه همه دنیا را تقسیم کرده است به دو ستون؛ یک ستون کشورهای دموکراتیک هستند که می شود نظرسنجی با تلفن در آن جا انجام داد و یک ستون، کشورهایی که دموکراتیک نیستند. ایران برابر تعریف کلاسیک دولتی دارد که می گوید دموکراتیک است. این مؤسسه در این رابطه گیج و گنگ است. آقای دهقان پور-مجری صدای آمریکا- اصلا به این جور آمارها استناد نکنید؛ چون خیلی بحث در این باره زیاد است. اصلا پایه و اساس ندارد.”

به نظر می رسد قرار گرفتن افرادی این چنینی در کنار تیم ترامپ نقش بسزایی در مواضع ضدایرانی دولت جدید آمریکا خواهد داشت. پیشگامی مایکل فیلن در ابراز مواضع ضدایرانی در چند روز گذشته می تواند نتیجه حضور افرادی همچون بیژن کیان در کنار وی باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار خبر 18 بهمن 1395، کدمطلب: 687861 ،www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین