پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به انتخاب دو دبیرکل از احزاب ملی و استانی برای عضویت در این کمیسیون از تدوین آئین‌نامه برای تشکل‌های اقلیت‌ دینی خبر داد.
شعار سال: محمدامین رضازاده دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه امروز جلسه این کمیسیون تشکیل نمی‌شود درباره مهم‌ترین موضوعات در دستور کار این کمیسیون اظهار داشت: با توجه به اینکه فعلا قانون جدید تصویب شده و باید آیین‌نامه ها تدوین شود، کمیسیون ماده 10 احزاب مشغول تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به قانون جدید احزاب است و فعلا پرونده جدیدی مطرح نمی‌شود.

رضازاده درباره جزئیات این دستورالعمل‌ها به لزوم انتخاب دو نفر از دبیران کل احزاب ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: یک دستورالعمل در حال تدوین است که دو نفر از دبیران کل احزاب از یک حزب ملی که خودشان انتخاب می‌کنند و یک حزب استانی که دبیرکل آن نیز با انتخاب خودشان مشخص و معرفی می‌شود، طبق قانون جدید عضو کمیسیون ماده 10 خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارهای اولیه این دستورالعمل‌ها به اتمام رسیده و مراحل تصویب را طی می‌کند، گفت: همچنین قانون درباره مسائل مربوط به تشکل‌های اقلیت‌ دینی مواردی را مطرح کرده که آیین‌نامه آنها نیز تدوین خواهد شد و پس از طی شدن این مراحل و نیز انتخاب دو دبیرکل، کار کمیسیون ماده 10 ادامه پیدا می‌‌کند.

کمیسیون ماده 10 احزاب و جمعیت‌ها، نهادی است که بر اساس ماده 10 قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها مصوب 30 خرداد 1361 هیأت وزیران، تشکیل شده‌است.

وظیفه این کمیسیون بررسی درخواست تأسیس انجمن‌های سیاسی و نهادهای صنفی و ارائه آن برای صدور مجوز تأسیس به وزارت کشور و پس از آن معرفی به قوه قضاییه به منظور فعالیت رسمی تشکل است.

کمیسیون ماده 10، متشکل از نمایندگان سه قوه (هر قوه 2 نماینده) و محل آن در وزارت کشور است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کد مطلب: 13951118000730، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین