پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
احزاب باید در این انتخابات حضور یابند و فرد مناسبی را که منتقل کننده دیدگاه‌های آنها باشد را برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب کنند.

شعار سال: مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: جلسه انتخاب یک دبیر کل از احزاب استانی برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر در جلسه برگزار نشد.

 محمدامین رضازاده امروز صبح درحاشیه جلسه انتخاب یک دبیرکل از احزاب استانی برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور، با بیان اینکه این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد اظهار کرد: احزاب قدر فرصتی که قانون برای آنها فراهم کرده است را بدانند.

وی در ادامه افزود: طبق قانون جدید فعالیت گروه‎ ها و احزاب سیاسی، یک نفر از دبیران کل احزاب استانی و یک نفر از دبیران کل احزاب ملی به عضویت کمیسیون ماده 10 احزاب در می‌آیند.

دکتر رضازاده ادامه داد: طبق قانون باید در این زمینه دستورالعملی تهیه می شد که وزارت کشور آن را تهیه و ابلاغ کرد و از طرق مختلف از جمله روزنامه های کثیرالانتشار، اطلاع رسانی در پایگاه اطلاع رسانی و پرتال وزارت کشور و سایر رسانه ها، ارسال پیامک و مصاحبه های مختلف از دبیران کل احزاب برای حضور در این جلسه دعوت کرد.

رضازاده خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام نامزدهای انتخابات دبیران کل احزاب،‌ هیات نظارتی با حضور خانم مافی از مجلس شورای اسلامی،‌ آقای رنجبر نماینده رئیس قوه قضائیه در کمیسیون ماده 10 و بنده برای نظارت در اجرای این انتخابات،‌ انتخاب شدیم.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای حاضر برگزار نشد، اظهار کرد: بنا بود از ساعت 8 تا 9 منتظر حضور دبیران کل احزاب استانی باشیم ولی چون، حد نصاب به دست نیامد جلسه امروز را پایان می‌دهیم. براساس مصوبه‌ای که در کمیسیون ماده 10 احزاب داشتیم، این جلسه با حضور دو سوم اعضا به حد نصاب می‌رسید که این حد نصاب در جلسه امروز به دست نیامد و جلسه بعدی در تاریخ 26 مرداد با حضور هر تعدادی از دبیران کل برگزار خواهد شد، البته فردا هم این جلسه با حضور دبیران کل احزاب ملی تشکیل می‌شود و اگر جلسه فردا هم به حد نصاب نرسد،‌ جلسه بعدی در همان تاریخ 26 مرداد برگزار خواهد شد.در واقع در صبح روز 26 مرداد جلسه احزاب ملی و عصر همان روز جلسه احزاب استانی تشکیل می‌شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه احزاب باید قدر فرصتی که قانون برای آنها فراهم کرده را بدانند، گفت: احزاب باید در این انتخابات حضور یابند و فرد مناسبی را که منتقل کننده دیدگاه‌های آنها باشد را برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب کنند.

رضازاده به اشاره به اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب، یک کمیسیون اجرایی و تصمیم گیری حاکمیتی است که دو نماینده از قوه قضاییه، دو نفر از نمایندگان مجلس و یک نفر از قوه اجراییه در آن حضور دارند خاطرنشان کرد:‌ قانون جدید نحوه فعالیت احزاب اجازه داده است که یک نفر از احزاب ملی و یک نفر از احزاب استانی به عضویت این کمیسیون درآیند که این فرصت بسیار خوبی برای احزاب است که در بالاترین سطح از تصمیم‌گیری درباره تاسیس و فعالیت احزاب حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت: فردا جلسه انتخاب یک نفر از دبیران کل احزاب ملی در وزارت کشور برگزار می‌شود. احزاب این فرصت را از دست ندهند. زیرا این جلسه فرصت بسیار مهم و یک قدم به جلو در قانون فعالیت جدید احزاب است. احزاب هم که همواره خواهان نقش‌آفرنی در مسایل کشور بوده اند از این فرصت استفاده کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 12 مرداد 96، کدمطلب:۵۵۲۴۰۶، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین