پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: دوست داریم که امتیاز سه منطقه آزاد برای شرق، غرب و مرکز استان مازندران تصویب شود اما "سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است و اکنون که همه شاخص‌های منطقه آزاد در مورد بندر امیرآباد صدق می‌کند، باید همه استان از تصویب این طرح حمایت کنند.

شعار سال: منطقه مازندران، علی‌محمد شاعری، در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور استاندار مازندران، چند تن از مدیران کل استان، فرماندار و امام جمعه بهشهر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران اعتراض خود نسبت به همه موضع‌گیری‌های خصمانه آمریکا در طی سال را در روز 22 بهمن و روز قدس ابراز می‌کنند و اتحاد و همبستگی میان ملت و نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشند.

وی افزود: 22 بهمن روز جشن ملی ایران است و مردم در این روز با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق می‌کنند تا فراموش نکنند دشمن اصلی ایران، آمریکا است.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا می‌پندارد که به دلیل تحریم و ظلم هایی که بر ملت ایران روا داشته ایران از مواضع خود عقب نشینی می کند اما نمی داند که هدف انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا؛ مهار کردن آمریکا بوده و نظام جمهوری اسلامی پس از 38 سال از پیروزی انقلاب همچنان بر این هدف پایبند است.

شاعری گفت: معادلات منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و حرکت های منطقه‌ای که از سوی آمریکا برای ایجاد نظام جدید صورت می گیرد همیشه با حضور ایران نقش برآب می شود زیرا ایران به پشتوانه رهبری مقتدر و حضور ملت، نقش تعیین‌کننده‌ای در اوضاع منطقه‌ای دارد.

وی اظهار کرد: 50 روستا در شرق مازندران مشکل آب شرب دارند که پروژه آبرسانی 14 روستا در دهه فجر سال جاری به بهره برداری رسید و 8 روستا در هفته دولت سال 96 افتتاح می شود و مابقی در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: 100 کیلومتر آسفالت در شرق مازندران در دستور کار قرار گرفته بود که حدود 50 کیلومتر در دهه فجر سال جاری به افتتاح رسید.

شاعری گفت: ضمن اینکه باید خط قرمزهای منابع طبیعی و محیط زیست رعایت شود این دو سازمان باید با طرح های توسعه ای هماهنگ باشند و همکاری های لازم را انجام دهند تا یک هدف مشترک یعنی توسعه و پیشرفت شرق مازندران را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر برخی از افراد در استان رفتارهای ناهماهنگ نداشتند تاکنون مازندران از امتیاز منطقه آزاد بهره‌مند شده بود و منافع آن به کل استان می‌رسید، افزود: در هر زمینه ای عناصر ناهماهنگ مانع توسعه می شوند و اگر امتیاز منطقه آزاد بندر امیرآباد تصویب نشود همه مازندران متضرر می‌شود و سپس افراد کارشکن باید تماشاگر این بی‌حاصلی باشند.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: البته دوست داریم که امتیاز سه منطقه آزاد برای شرق، غرب و مرکز استان مازندران تصویب شود اما "سنگ بزرگ برداشتن نشانه نزدن است" و اکنون که همه شاخص های منطقه آزاد در مورد بندر امیرآباد صدق می‌کند باید همه استان از تصویب این طرح حمایت کنند که البته همچنان پیگیر تصویب منطقه آزاد بندر امیرآباد هستم و امیدواریم که رئیس جمهور و هیأت دولت به مطالبه به حق مردم مازندران پاسخ مثبت بدهند.

شاعری اظهار کرد: بهشهر، نکا و گلوگاه منطقه سیل‌خیزی است و در برنامه ششم توسعه ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل را تصویب کردیم تا ضمن حفاظت از جنگل از وقوع سیل جلوگیری شود. زیرا جنگل دیگر توان بهره برداری و بارگذاری را ندارد و طبق ارزیابی توان اکولوژیکی منابع طبیعی اگر رویش جنگل سه متر است نباید 5 متر بهره برداری شود و وقوع سیل‌های ویرانگر تاوان این برخوردهای غیرخردمندانه است.

وی افزود: حذف طرح انتقال آب خزر به سمنان، ممنوعیت واردات محصولات تراریخته به کشور و ممنوعیت بهره‌برداری صنعتی از جنگل از جمله تلاش‌های مهم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در تصویب برنامه ششم توسعه بود.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه با تاکید بر اینکه باید مردم و مسئولان شرق مازندران معقولانه فکر کنند و به مسائل حاشیه‌ای نروند تا شرق مازندران به توسعه و رونق دست یابد، تصریح کرد: آمار بیکاری در آمل 9 درصد و در بهشهر 18 درصد است و باید در تخصیص اعتبارات استان برای رفع معضلات عادلانه تصمیم‌گیری شود زیرا برقراری عدالت هدف انقلاب است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 22 بهمن 95، کد مطلب: 95112215084: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین