پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه آمار تورم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته ولی در حال حاضرتورم ایران سه برابر متوسط جهانی است.

شعار سال : احمد توکلی در همایش نفوذی‌های اقتصاد ایران که ظهر روز شنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را به دنبال دارد و با تحقق این امر اقتصاد ما وابسته به خارج نخواهد بود.

وی بیان کرد: روند تولید ناخالص داخلی کشور متاسفانه در حال حاضر منفی بوده و با وجود اینکه تورم نسبت به سال‌های گذشته سیر نزولی داشته است ولی هم‌اکنون نیز تورم ایران سه برابر متوسط جهانی بوده که قابل قبول نیست و باید در این حوزه اقدامات بسیار اساسی انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شوراس اسلامی افزود: دولت تحلیل اقتصادی برای این موضوع را مرتبط به تحریم بانکی و تحریم نفتی برعلیه کشورمان می‌داند که باید توجه داشته باشیم این دو عامل فقط دلیل این تورم و رکود اقتصادی نیستند بلکه عوامل مختلفی در وقوع تورم و تشدید رکود تورمی در کشور نقش داشته و فقط این دو موضوع همه پدیده‌های اقتصادی را توجیه نمی‌کند.

توکلی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی کشور در بخش اقتصاد در مسیرهای داخلی و برونی است به طوری که تکانه‌های خارج از کشور نتوانند اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کنند که علاوه بر عوامل غیراقتصادی نقش دولت، روش و سیاست آن نیز در نتیجه اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است.

وی گفت: اگر در جامعه‌ای وحدت ملی بیشتر باشد قطعا نتایج و تغییر رشد بهتری خواهیم دید که در این صورت هم سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت می‌گیرد و هم موجبات رونق اقتصادی کشور فراهم می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم دقت در تخصیص بودجه کشور افزود: رعایت نکردن علم و فن بودجه‌ریزی و تصمیمات خلاف واقع و خلاف تجربه و نیز وابسته به نفس بودن بودجه کشور از جمله عوامل شکننده اقتصاد ملی است.

توکلی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه کشور بیان کرد: مناطق آزاد طبق تعریف مناطقی هستند که قواعد و اصول اداره بخش‌های اقتصادی استان از کشور مادر است ایجاد اشتغال سالم و مبلغ حضور فعال در بازارهای جهان و منطقه‌ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و نیز رشد گردشگری از مزایای مناطق آزاد کشور است.

وی گفت: ولی متاسفانه در حال حاضر شاهد کارایی مناطق آزاد کشور نیستیم و اهداف ذکر شده در مناطق آزاد کشور اجرایی نشده است که باید تلاش کنیم با بررسی‌های دقیق و کارشناسی به این اهداف برسیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 14 آذر 1394 کد مطلب : 934906 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین