پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
نویسنده محافظه‌کار آمریکایی معتقد است باراک اوباما قصد دارد با سازماندهی نیروهای جوان دموکرات در سطح جامعه، و نیز بازسازی حزب دموکرات به نبرد سیاست‌های دونالد ترامپ برود.

شعارسال: پل اسپری، نویسنده کتاب «سرقت بزرگ آمریکایی بانک» در مقاله‌ای که در روزنامه نیویورک‌پست منتشر شد می‌نویسد رئیس‌جمهور سابق آمریکا برخلاف سنت رایج قصد ندارد از سیاست دور باشد بلکه وی ارتشی 30 هزار نفری دارد که با جانشین جمهوری‌خواه وی به جنگ پرداخته و «اوباما آنها را از سنگری در حدود سه کیلومتری کاخ سفید هدایت خواهد کرد.» اسپری می‌گوید:

در آنچه به نظر می‌رسد یک دوران پساریاست‌جمهوری کاملا غیرمعمول باشد، اوباما نه تنها در واشنگتن ساکت نمی‌نشیند بلکه در پشت پرده سعی می‌کند یک دولت در سایه تشکیل دهد که نه تنها میراث تهدید شده وی را محافظت کنند، بلکه دولت ترامپ با برنامه پرطرفدار «اول آمریکا» را نیز تهدید کند.

وی این کار را از طریق شبکه‌ای از نهادهای غیرانتفاعی چپ تحت هدایت «سازماندهی برای اقدام» (Orgnizing for Action) انجام می‌دهد. معمولا انتظار می‌رود سازمانی که برای حمایت از یک سیاستمدار و برنامه وی تشکیل شده،‌ بعد از اینکه وی دفتر را ترک، دکانش را ببندد، اما گروه «سازماندهی برای اقدام» اینگونه نیست. این سازمان با بیش از 250 دفتر در سراسر کشور در حال آماده شدن برای جنگ است.

از زمان انتخاب دونالد ترامپ، این ارتش اعتراضی کمتر شناخته شده اما با پشتیبانی مالی خوبی تعداد کارکنان خود را افزایش داده و از میان فعالین لیبرال جوان شروع به سربازگیری کرده است. در وب‌سایت سازمان اعلام شده: «ما عقب نمی‌نشینیم.»

اوباما در ابتدا در عملیات‌های «سازماندهی برای اقدام» دخیل بوده و حتی از اکانت این گروه توئیت می‌کرد. در حقیقت، وی پس از پیروزی ترامپ به سربازان پیاده سازمان دستور راهپیمایی داد.

وی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: «عیبی ندارد که همه احساس استرس و ناراحتی بکنند. اما از این مرحله عبور کنید.» وی از آنها خواست که «برای حفاظت از آنچه به دست آورده‌ایم به پیش روید.»

اوباما ادامه داد: «اکنون زمان مقداری سازماندهی است.»

فعالین گروه در به راه انداختن راهپیمایی‌های ضدترامپ در سراسر شهرهای آمریکا،‌ که برخی‌شان به شورش انجامید، نقش داشتند. پس از اینکه ترامپ دستور موقت درباره محدودیت مهاجرت را علیه هفت کشور مسلمان صادر کرد، تظاهرات کنندگان فرودگاه‌ها را بسته و فریاد زدند: «نه به ممنوعیت، نه به دیوار،‌ پناهگاه برای همه.»

سوابق مالیاتی فدرال نشان می‌دهد که گروه سازماندهی برای اقدام دارای 32 هزار 525 داوطلب در سراسر آمریکا است. این سازمان ملزم نیست که اعطا کنندگان کمک‌های مالی را فاش کند اما این افراد پول زیادی ارائه کرده‌اند. گروه سازماندهی برای اقدام از زمانی که از سازمان تبلیغاتی اوباما در سال 2013 ظاهر شد توانسته 40 میلیون دلار جمع‌آوری کند.

گروه سازماندهی برای اقدام اعلام کرده که فعالین جوان را برای توسعه «مهارت‌های سازماندهی» تربیت می‌کند. این گروه با استفاده از پایگاه‌ داده‌های کمپین انتخاباتی اوباما در سال 2012، قصد دارد برای کاندیداهای دموکرات رأی جمع‌ کند تا بار دیگر بتوانند کنگره را بدست آورده و دیوار مقاومت را از آن سوی خیابان پنسیلوانیا در مقابل ترامپ بالا ببرند.

«بنیاد اوباما» که توسط مدیر سیاسی سابق اوباما هدایت می‌شود، و کمیته توزیع ملی دموکراتیک که توسط اریک هولدر، دوست اوباما، تأسیس شده، این گروه را یاری خواهند رساند.

اوباما این اقدامات را از یک کاخ سفید در سایه که در سه کیلومتری ترامپ قرار گرفته، هدایت خواهد کرد. محل اسکان اوباما عمارتی بزرگ است. در نزدیکی آن دفتری با هزینه مالیات‌دهندگان شامل رئیس دفتر و نیز سخنگو، وجود دارد. میشل اوباما نیز یک دفتر در آنجا تأسیس خواهد کرد.

بازسازی حزب دموکرات اهمیتی حیاتی در این میان خواهد داشت. اوباما امیدوار است که تام پرز،‌ وکیل ارشد حقوق مدنی، را به ریاست کمیته ملی دموکرات‌ها برساند.

پرز هم‌اکنون در تلاش برای بدست آوردن منصب خالی ریاست کمیته ملی دموکرات‌ها است. وی وعده داده: «اکنون زمان سازماندهی نبرد رسیده است ... ما باید دستاوردهای اوباما را حفظ کنیم.» وی همچنین وعده می‌دهد که «ما قوی‌ترین نیروی سازماندهی کننده عمومی که این کشور تاکنون شاهد بوده را ایجاد خواهیم کرد.»

اوبامای 55 ساله نمی‌خواهد به مانند رؤسای جمهور قبلی سکوت پیشه کند.

وی پس از انتخابات گفت: «شما مرا اوایل سال بعد خواهید دید. من در جایگاهی قرار خواهیم گرفت که همه نوع چیز خوب را بپزیم. نکته اینجاست که من هنوز انرژی داشته و آماده حرکت هستم.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25بهمن1395، کدخبر: 1326024: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
0
هیچ چیز عوض نمی شود که؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین