پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از ساخت یکی از بزرگ‌ترین مجتمع های فرآوری و بسته‌بندی زعفران کشور در شهرک صنعتی توس مشهد خبر داد و گفت: 18 برند زعفرانی خراسان در قالب یک خوشه در این مجموعه حضور دارند.
شعارسال:  این مجتمع سه طبقه که هر طبقه آن 400 متر مربع زیر بنا دارد در واقع مرحله توسعه

شرکتهای زعفران است که عملیات احداث آن پایان یافته و در آینده در مراسمی رسمی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: این مجتمع علاوه بر زعفران، ادویه و گیاهان دارویی را هم فرآوری و عرضه می کند و با صرف حدود 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ساخته شده است که البته زمین و امکانات زیرساختی را شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی فراهم آورده است.

وی گفت: امید است در این مجموعه عظیم، شاهد نوآوری در فرآوری، بسته‌بندی و همچنین تولید محصولات جدید برپایه زعفران در بازارهای جهانی باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی افزود:خوشه صنعتی زعفران از مهمترین خوشه های استان به شمار می رود و در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی؛ شناسایی بازارهای هدف و بهره‌وری بیشتر اعضاء از این خوشه، از برنامه های در دست اجرا است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی زعفران استان با تعامل و هم افزایی وانجام مطالعات دقیق می تواند بیشتر از حال حاضر پیشرفت کند و فریند توسعه این خوشه با تلاش اعضاء و شرکتهای صادراتی قابل انجام است.

وی افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید خوشه زعفران استان خراسان رضوی رونق دوباره ای گرفته و مطالعات و ارزیابی آن باید با همین پیشرفت ادامه پیدا کند تا دقیق و به روز باشد و توانمندی این خوشه بیش از پیش شود.

خراسان رضوی دارای 40 شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و 38 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است که از این تعداد 23 شهرک و ناحیه صنعتی درمناطق محروم و کمتر توسعه یافته واقع است.

خوشه های صنعتی مجموعه ای از واحدهای تولیدی فعال و همگن هستند که در یک منطقه جغرافیایی خاص فعالیت کرده و با کمک سازمان ها و انجمن های صنفی و صنعتی، تشکیل یک شبکه می دهند تا بتوانند توانمندی ها و ظرفیتهایشان را افزایش دهند.

تاکنون در خراسان رضوی 19 خوشه صنعتی شناسایی و برای 14 خوشه نیز امکان سنجی و طرح مطالعاتی فراهم شده است که از این تعداد نیز مطالعات پنج خوشه خاتمه یافته و یک پروژه با عنوان 'خوشه فرش' هنوز در دست مطالعه است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کدخبر: 82428908 (5835871)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین