پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دلیل دردسرهایی که از بابت تماس تلفنی با سفیر روسیه و رایزنی برای رفع تحریم های مسکو داشته است، مجبور به استعفا شد.

شعارسال: به نقل از هیل، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس برای رفع تحریم های مسکو، از سمت خود کناره گیری کرد.

در همین راستا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «کیت کلاگ» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

برخی منابع آگاه می گویند که فلین در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرد و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسما اعلام کرد.

اما موضوع زمانی بیخ پیدا کرد که «واشنگتن پست» هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی، احتمال طرح تحریم ها در تماس های تلفنی فلین را یک بار دیگر مطرح کرد و جالب آنکه فلین هم این احتمال را رد نکرد و در عین حال گفت که حافظه ام به طور ۱۰۰ درصد مرا در تائید صحت این موضوع یاری نمی کند!

دیروز دوشنبه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در این باره به خبرنگاران گفت: تاکنون بارها گفته ام که درباره لغو تحریم ها با آمریکا هیچگونه رایزنی انجام نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26بهمن1395، کدخبر: 3906685: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین