پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها بر اصلاح این قانون در اجرای ارتباط با مراکز علمی تاکید کرد.

شعارسال: مسعود تسلیمی روز يكشنبه در کارگاه علمی بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری آمل با اعلام اینکه مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر آمل در احیا بافت‌های فرسوده تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها برای نخستین بار در سطح شوراهای اسلامی این شهر تأسیس و محلی برای مطالعه و تحقیق ایده‌های مرتبط با شهر است.

وی از عقد قرارداد 130 میلیون تومانی تحت عنوان قرارداد پژوهشی با اساتید و دانشجویان صاحب نظر در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر آمل خبر داد و گفت: در این مرکز کمیته‌های مختلفی متشکل از اساتید مرتبط با موضوعات مختلف شهری فعال هستند و یکی از نتایج آن موفقیت در جذب مشارکت‌های مردمی است.

تسلیمی با بیان اینکه عملکرد شهرداری‌ها در سنوات گذشته در بازآفرینی و بهسازی بافت‌های فرسوده تاثیرگذار است، یادآور شد: امروز تعامل شورای اسلامی شهرها با دانشگاه‌ها می‌تواند بسیاری از چالش‌های آزمون و خطای مدیریت شهری را از بین ببرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آمل, عدم ارتباط شهرداری‌های کشور با دانشگاه‌ها را ناشی از ضعف ساختاری و محدودیت‌های قانونی بیان و عنوان کرد: ارتباط کنونی شهرداری‌ها با دانشگاه‌ها ناشی از روحیه و دغدغه شورا و شهرداری است در حالی که قانون شهرداری‌ها بسیار قدیمی بوده و اصلاح خاصی تاکنون به‌ویژه در ارتباط با مراکز علمی نداشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه اثرات اجتماعی پروژه‌های شهری در روند مدیریت و توسعه شهری بسیار مهم است، بیان کرد: مشارکت مردمی تجربه‌ای است که کشورهای توسعه یافته نتیجه خوبی از آن در توسعه پایدار شهری داشته‌اند.

فرزین محمودی پاتی با تأکید براینکه به دلیل کارهای مثبت و مورد قبول شهروندان در دوره‌های گذشته و اخیر، شهر آمل توانسته در پروژه‌های شهری خود حداکثر مشارکت مردمی را به خود اختصاص دهد، گفت: بازآفرینی بافت قدیم، مطالعه و ساماندهی حاشیه رودخانه هراز و ساماندهی بازار از جمله کارهایی است که هم در پویایی شهر و هم در جذب گردشگر تاثیرگذار است.

وی پیاده محور کردن معابر هسته مرکزی شهر آمل را در راستای حذف آلودگی‌های بصری، زیباسازی و پویا کردن بازار هسته مرکزی شهر عنوان و مطرح کرد: تملک بافت‌ها و خانه‌های قدیمی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری توان مالی خرید آن را ندارد از برنامه‌های در دست اقدام شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 15 آذر 1394، کدمطلب: 935942، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین