پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
استاندار کردستان در دومین جلسه کارگروه طرح‌های پیشران توسعه استان خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: با شناسنامه موفقی که شما برای کردستان ساختید، سرمایه گذاران بعدی با اشتیاق به کردستان خواهند آمد.
شعارسال: عبدالمحمد زاهدی در این جلسه ضمن تشکر از سرمایه گذاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری شما در کردستان با تحریم ها همزمان بود اما شما با مدیریت خوب، توانستید این شرایط را پشت سر بگذارید.

وی با اذعان به اینکه در استان‌هایی‌که کمتر سرمایه‌گذاری شده مشکلاتی بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد، افزود: قطعا با همکاری و همراهی کلیه مدیران و دستگاه‌های استان، این روند در کردستان رو به بهبود است.

زاهدی ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری های موجود در استان آن را شروعی خوب برای کردستان دانست و گفت: شروع خوب بسیار مهم است چرا که موفقیت در آغاز راه موجب می شود سرمایه گذاران بعدی، کردستان را به عنوان مقصد سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

استاندار کردستان خطاب به سرمایه گذاران گفت: با شناسنامه موفقی که شما برای کردستان ساختید، سرمایه گذاران بعدی با اشتیاق به کردستان خواهند آمد.

زاهدی همچنین اظهار داشت: سرمایه گذاری در استان هایی که قبلا در آن کمتر سرمایه گذاری شده، باقیات الصالحات است و شما مشوق سایر سرمایه گذاران برای حضور در کردستان خواهید شد.

وی در ادامه بایادآوری اینکه در کردستان برای تامین انرژی برق و گاز کمبود نداریم با استناد به گفته وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: ما هیچ محدودیتی در تامین آب برای بخش صنعت نداریم.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه از سرمایه گذاران خواست با توجه به استعداد و آموزش پذیری بالای نیروی انسانی در کردستان، در استخدام نیروی کار لازم از نیروهای بومی استان استفاده کنند.

گفتنی است در این جلسه که به منظور شناسایی واحدهای تولیدی آماده بهره برداری در اسفندماه سال 95 برگزار شد، خبرهای خوش از افتتاح چند واحد تولیدی بزرگ اعلام شد که این واحدها عبارتند از:

ـ بهره برداری از فاز اول کارخانه لاستیک بارز کردستان با ظرفیت تولید 50 هزار تن و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری که اشتغال نهایی آن با بهره برداری از فاز دوم در سال آینده به 1000 نفر خواهد رسید.

_ کارخانه تولید کاغذ ملامینه (شرکت مهر پویش آوالان) با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومان و اشتغالزایی 120 نفر که اولین واحد تولید این محصول در کشور است و با توجه به الگوی معماری امروز، محصول تولیدی مصرف بالایی در کشور دارد.

_ کارخانه پتروشیمی کردستان که با 1400 میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم 700 نفری در مراحل پایانی راه اندازی قرار دارد و امسال به بهره برداری خواهد رسید.

_ فاز دوم (طرح صبا نور) کارخانه تولیدکنسانتره آهن با 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم 70نفر که در مجموع اشتغال این واحد 189 نفر است و تولید یک میلیون تن کنسانتره در این کارخانه، کردستان را به رتبه چهارم کشوری میرساند.

_ (کیمیا معادن سپاهان) کارخانه تولید کنسانتره آهن با ظرفیت 300 هزار تن و سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان که در این فاز 160 نفر اشتغالزایی دارد با اجرای طرح توسعه ای در سال آینده ظرفیت به 400 هزار تن افزایش یافته و با راه اندازی خط تولید 400 هزار تنی گندله، اشتغال این واحد تولیدی به 400 نفر خواهد رسید.

_ (شرکت کیمیاکشت اطبا) تنها تولید کننده برندهای دندانی و ایمپلنت های دندانی، قطعات پروتزی و لابراتواری و کیت های جراحی که برای 64 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک و شیمی به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده و سرمایه‌گذار آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری 3 واحد تولید در زمینه موتور جراحی، یونیت دندانپزشکی و ابزارهای دندانپزشکی اعلام کرد.

شایان ذکر است، مجموع اشتغال‌زایی مستقیم این طرح ها، بالغ بر 2 هزار 100 نفر است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 461380، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین