پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
استاندار کردستان وضعیت اشتغال را نگران کنندە ارزیابی کرد و گفت: تنها راە کاستن از بیکاری ورود بخش خصوصی و سرمایەگذاران بە حوزە تولید است چرا کە من معتقدم با اعتبارات دولتی معجزەای رخ نخواهد داد.

شعار سال: بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه درهم اندیشی فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در کردستان با بیان اینکە مردم کردستان هموارە ریشە در اصلاح‌طلبی دارند و در هر دورە از اصلاحات حرف برای گفتن داشتەاند، افزود: بسیاری گلهمندند که این دیدار باید زودتر انجام می شد و من چون خود را متعهد به راستگویی بهمردم می‌دانم نیازمند شناخت در همه عرصهها و مسایل استان بودم.

مرادنیا افزود: من آمدەام که برای توسعه و جبران عقب‌ماندگی‌ها وقت بگذارم واین جلسه صرفاً به خاطر تراکم کاری و تسلط بر اوضاع به تاخیر افتاد وگرنه من زحمات اعضای ستاد دکتر روحانی را فراموش نکردەام.

وی با بیان این کە من خواهان همراهی، همفکری و همدلی همه نیروهای اعتدالی و اصلاح‌طلب برای توسعه کردستان هستم، اظهار کرد: بر همه شما واجب است که از من تعهد انجام کار و گزارش عملکرد بخواهید و من نیز خود را موظف به اجرای برنامهها و وعدەهای دولت تدبیر وامید می‌دانم.

وی با بیان این‌که من به عنوان استاندار دولت تدبیر و امید به کردستان آمدەام، گفت: در این دولت کسانی مدیر خواهند شد که برنامههای دولت دکتر روحانی را قبول داشته باشند و با همه وجود برای موفقیت برنامه های و اهداف دولت تلاش کنند.

مرادنیا ادامه داد: همانطور کهە در جلسه معارفه نیز اشارە کردم، با خود عهد بستهام که با همه وجود برای توسعه همه‌جانبه کردستان کار و همه برنامههایم در این راستا باشد.

وی به انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی و دیگر پست‌های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: من در انتخاب مدیرانم مستقل عمل می‌کنم و در درجه اول به افراد شایسته، خوشفکر، تحصیلکردە و جوانان کردستانی بها خواهم داد که از این رهگذر برای آیندە نیز، نیروسازی و کادرسازی انجام شود.

وی شرط اول انتخاب مدیران را تعهد به انجام کار و فعالیت برای پیشرفت و آبادانی کردستان عنوان کرد و گفت: مردم از من برای انجام کار پاسخ خواهند خواست و من نیز باید عملکرد خود و مدیرانم به نحوی باشد که جواب شایسته و قابل قبولی برای مردم داشتە باشم.

مرادنیا ادامه داد: در دولت اول دکتر روحانی کارهایی شروع شدە است که ما نیز در حال پیگیری آن ها برای رساندن به سر منزل مقصود هستیم.

استاندار کردستان از برگزاری جلسات متعدد با وزارتخانەها، کمیسیون‌های مختلف مجلس و معاون اول رئیس جمهوری در این مدت خبر داد و اضافه کرد: ما با وزارت نیرو در خصوص موضوع آب که مهم‌ترین پتانسیل برای توسعه کردستان است بحث‌های مفصلی انجام دادەایم که امیدواریم به نتیجه دلخواە برسد.

مرادنیا با اشارە به اینکه تغییرات در کردستان با تامل انجام می شود، افزود: زیرساخت‌های مدیریتی و فکر مدیریتی در این استان باید تغییر کند و در حال حاضر مشکل اصلی ما عدم هماهنگی مدیران و بانک‌ها است و اگر این مشکل حل نشود در کردستان مشکل اساسی پیدا خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامە سخنان خود وضعیت اشتغال را نگران کنندە ارزیابی کرد و افزود: تنها راە کاستن از بیکاری ورود بخش خصوصی و سرمایەگذاران به حوزە تولید است چرا که من معتقدم با اعتبارات دولتی معجزەای رخ نخواهد داد.

وی در ادامه از وجود اعتبارات خوب و قابل قبول برای اجرای راەآهن همدان به سنندج و فرودگاە سقز در سال آیندە خبر داد و گفت: امیدوارم راەآهن به مرز باشماق و عراق برسد که این امر سیمای توسعه را متحول می‌کند.

وی همچنین در خصوص زنجیرە تولید فولاد در استان نیز گفت: ایجاد زنجیرە تولید فولاد از کارهای پایەای برای توسعه استان است و امیدواریم بتوانیم دو کارخانه با دو سرمایهگذار در بیجار و قروە ایجاد کنیم.

مرادنیا ایجاد منطقە آزاد را مطالبه مردم دانست وگفت: با کمیسیون برنامه وبودجه وکمیسیون اقتصادی رایزنی‌هایی صورت گرفته و آن ها نیز قول دادەاند در این خصوص کردستان را یاری کنند.

استاندار کردستان از دیگر کارهای مورد نظر برای انجام را ساماندهی مرز دانست و گفت: برنامههای وسیعی برای مرز در نظر گرفتهایم و امیدواریم از این پتانسیل موثر استفادە بهینه داشتە باشیم.

وی گفت: در آیندە نزدیک کولبری از مرزهای کردستان رخت برخواهد بست واین امر ممکن است در کوتاە مدت مقداری بە ضرر ساکنان باشد ولی بی‌شک در آیندە به نفع خواهد بود.

وی ادامە داد: ما تلاش خواهیم کرد همان مبالغ حاصل از کولبری را برای مرزنشینان تامین کنیم و برای همیشه نام کولبری را از کردستان بزداییم.

بهمن مرادنیا همچنین از تامین کامل اعتبار جادە مریوان خبر داد و گفت: مشکل تامین اعتبار برای این جادە وجود ندارد و تنها مشکل اجرا در تونل‌ها وجود دارد کە در تلاشیم به صورت شبانهروزی و با کار بیشتر به اتمام برسد.

استاندار کردستان در خصوص این که نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دخالت می کنند، گفت: بنای ما همکاری و تعامل با نمایندگان است و ضمن احترام به همه آن ها اعلام می‌کنم که من هیچ تحمیلی را از جانب هیچکس نخواهم پذیرفت واین از شرط های من با وزیر محترم کشور هنگام تصدی استانداری کردستان بود.

مرادنیا همچنین وعدە داد: از زنان توانمند در مدیریت های گوناگون استفادە خواهد شد که این امر تا دو ماە آیندە نمود روشن و عینی خواهد یافت.

در ادامه این مراسم استاندار کردستان با ابراز امیدواری نسبت به این که این جلسه هر شش ماە یکبار برگزار شود، اضافه کرد: در این مراسم جای خالی دکتر جلالی‌زادە که زحمات زیادی برای کسب رای ۷۳ درصدی دکتر روحانی متحمل شدند، احساس می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 30 آذر 96، کد مطلب: 573038، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین