پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
استاندار کردستان گفت: دولت در شرایط کنونی امکان حل مشکل" بیکاری و اشتغال" جوانان را ندارد چراکه در ده‌های اول انقلاب سرمایه‌گذاری‌های دولتی در استان‌ کردستان انجام نمی‌شد.

شعار سال: بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در برنامه "گفتمان" مرکز سیمای کردستان اظهار داشت: بنده خود را خادم و عاشق هموطنان، هم محلی‌ها و هم‌استانی‌ها می‌دانم و به این عرصه آمده‌ام تا با یاری خداوند گامی در جهت حل مشکلات استان بردارم.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد استان کردستان گفت: کردستان استان فرهنگی و سرزمین آواها و نواهای اصیل و تبلور هنر است و هنری نیست که توسط هنرمندان کُرد نقش‌آفرینی نشده باشد.

باید هنرمندان و شخصیت‌های برجسته کردستان به کشور معرفی شود

استاندار کردستان تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی استان نیاز است صدا و سیما به یاری استان بیایند تا مجموعه هنرمندان و شخصیت‌های برجسته حداقل به کشور معرفی شود؛ در سال‌هایی که در تهران بودم هیچ‌کس از شخصیت‌های برجسته استان که منشاء کار بزرگ هستند شناخت نداشت درحالی که استان‌های دیگر برای شخصیت‌های برجسته خود مستند می‌سازند.

وی گفت: در حال حاضر عملکرد صدا و سیمای کردستان بسیار مورد توجه مردم بوده اما در سطح ملی باید بیشتر کار شود چراکه چهره‌های معرفی شده از مردم کُرد، چهره جنگ و کشتار بوده است.

مرادنیا افزود: باید زمینه و پتانسیل‌های گردشگری استان به کل کشور معرفی شود بعضاً در صحبت‌هایی که با مردم داشتم می‌گفتند تصور دیگری نسبت به کردستان داشتیم اما در سفر به کردستان نظرمان عوض شده است.

وی اظهار کرد: باید حوزه گردشگری کردستان تقویت و حضور گردشگر به منطقه افزایش یابد چراکه تا این فضا باز نشود پای سرمایه‌گذاری به استان باز نمی‌شود.

شکاف عمیقی در توسعه یافتگی بین کردستان و دیگر استان‌های توسعه یافته وجود دارد

استاندار کردستان با بیان اینکه در شاخص‌های توسعه آمار و ارقام ملی وجود دارد، گفت: شکاف عمیقی در توسعه یافتگی بین کردستان و دیگر استان‌های توسعه یافته وجود دارد.

کردستان در حوزه "اشتغال، صنعت و کشاورزی فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد

وی شاخص توسعه استان را در رنج 25 تا 31 عنوان کرد و گفت: استان کردستان در حوزه اشتغال، درآمد سرانه، صنعت، تخصیص آب، کشاورزی و ارزش افزوده فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد و باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا حداقل به متوسط کشوری برسیم.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در زمینه عقب افتادگی استان کسی را متهم نمی‌کنم و عملکرد کسی را زیر سئوال نمی‌برم چراکه همه تلاش کردند اما فاصله زیاد است و این فاصله‌ها تنها با جهش پر می‌شود.

اعتقادی به گروه و جناح ندارم؛ در جهت مدیریت و توسعه کردستان گام برداریم

وی با بیان اینکه اعتقادی به گروه و جناح ندارم، بیان کرد: افرادی در این استان وجود دارند که وابسته به هیچ جناح و باندی نبوده اما صاحبان فکر و اندیشه هستند و باید با تلاش بیشتر و همکاری صاحبان فکر و اندیشه فارغ از مسائل سیاسی در جهت مدیریت و توسعه کردستان گام برداریم.

مرادنیا افزود: باید برای پیشرفت و حل مشکلات استان کردستان فکر نو تزریق شده و جهش ایجاد شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی اظهار کرد: به گفته‌های مردم کردستان افتخار می‌کنم و امیدوارم آنچه توقع مردم و وظیفه بنده است بتوانم نسبت به همزبانان خود انجام دهم.

دولت در شرایط کنونی امکان حل مشکل" بیکاری و اشتغال" را ندارد

استاندار کردستان عنوان کرد: دولت در شرایط کنونی امکان حل مشکل" بیکاری و اشتغال" را ندارد چراکه در ده‌های اول انقلاب که زمان طلایی بود به‌دلیل مطرح شدن مسائل جنگ در استان سرمایه‌گذاری‌های دولتی در سایر استان‌ها انجام می‌شد.

وی اقتصاد استان را اقتصاد سیاسی خواند و گفت: سرمایه‌گذاری حق مسلم مردم بوده و به اعتقاد بنده نباید صرفاً به اقتصاد فایده و هزینه در استان نگاه کرد چراکه اگر مشکل اقتصاد در کردستان حل شود بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل شده و ریشه فقر، فساد و قاچاق خشکانده می‌شود.

یکی از برنامه‌هایم "اهمیت دادن به بخش خصوصی" است

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بنده «اهمیت دادن به بخش خصوصی» است که این مهم در استان موفق نبوده و باید به زیرساخت‌های مهم و قابل توجه اهمیت داده و برای سرمایه‌گذار مشوق ایجاد و به فرهنگ و برخورد با بخش خصوصی ارزش داده شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی سبب پیشرفت دنیا شده، تاکید کرد: کردستان استان غنی با پتانسیل‌های فراوان است و در واقع اشتغال توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای این کار استفاده از نیروی انسانی توانمند و ارزشمند است که متأسفانه این نیرو به کار برده نمی‌شود.

برای تولید ثروت در کردستان کوتاهی صورت گرفته است

مرادنیا با اشاره به رابطه حوزه گردشگری با تولید ثروت افزود: برای تولید ثروت در استان کردستان کوتاهی صورت گرفته و علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری جذب نمی‌کنیم آنها را هم فراری می‌دهیم.

وی اظهار کرد: بنده دو روز از هفته را به مسائل اقتصادی و همراهی با صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران برای تولید ثروت و حل مشکل اشتغال استان کردستان اختصاص می‌دهم.

یکی از مطالبات عامه مردم "تغییر بدنه اجرایی کردستان" است

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات عامه مردم «تغییر بدنه اجرایی استان» است، گفت: بنده قصد تعارف ندارم و عضو هیچ باندی نیز نیستم و «تغییر» را لازمه «تحول» می‌دانم و با کمک جوانان خوش‌فکر و باانگیزه جهش ایجاد می‌کنم.

وی با قدردانی از زحمات مسئولان ادامه داد: آنچه در جامعه وجود دارد نیاز به تغییر و مطالبه عمومی دارد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: جاده‌ها یکی از شاخه‌های اقتصادی بوده و در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام شده و اعتقاد بنده این است که باید در زمینه راه‌آهن، بزرگراه و راه‌های اصلی تلاش شود تا مشکلات این بخش‌ها نیز برطرف شود.

قدردانی از تک تک مردم کردستان

وی با اشاره به روز تودیع و معارفه خود گفت: از تک تک مردم کردستان برای نصب بیلبوردها و حضور در فرودگاه تقدیر و تشکر می‌کنم و خرسندم به عنوان خدمتگزار مردم انتخاب شدم.

شهرداری سنندج در بلاتکلیفی به سر می‌برد

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات نواحی منفصل شهری خاطر نشان کرد: قطعاً وضعیت نایسر سنندج بررسی و راهکارهای لازم ارائه و مشکلات با کمک شهرداری حل می‌شوند اما اکنون شهرداری به‌صورت سرپرستی و در بلاتکلیفی به سر می‌برد و امیدوارم که وضعیت و مشکلات حاشیه شهر حل می‌شود.

وی با بیان اینکه نمای شهر به‌خصوص ورودی شهر حائز اهمیت است، اضافه کرد: ورودی شهر پیشانی شهر و نشان از فرهنگ، نظم و انضباط آن شهر است.

مرادنیا با اشاره به سخنان وزیر کشور افزود: روزی که به هیئت دولت رفتم رئیس جمهور گفتند «سلام من را به مردم کردستان برسانید» و هیئت وزیران توصیه کردند «باید به کردستان توجه ویژه‌ای شود» و بنده یقین دارم آنچه که بیان شد بیان اعتقادشان بود و قصد همکاری و کمک دارند.

وی ضمن احترام به نمایندگان مردم در مجلس گفت: نمایندگان مجلس برای بنده محترم بوده و قصد دارم در شروع و ادامه کار با آنان اتحاد و همکاری داشته باشم تا بتوانیم خیلی از مسائل را با همفکری و همکاری در وزارتخانه‌ها حل کنیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: نمایندگان مجلس افراد در دسترس مردم بوده و دغدغه آنان دغدغه مردم است و باید اتحاد، همدلی و همکاری بین استاندار و نمایندگان مجلس ایجاد شود تا مطالبات را از وزارتخانه‌ها جدی‌تر پیگیری کنیم.

دیدگاه و درخواست استاندار کردستان از رسانه‌های کردستان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه رسانه گفت: معتقدم که رسانه به شرط «رعایت صداقت و انتقال درست اخبار» صدای مردم است و توقع ندارم که از بنده تمجید و تعریف کنند بلکه توقع دارم انتقاد سازنده شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: بنده انتظار دارم رسانه‌های استان منعکس‌کننده صدای مردم باشند و بدون هیچ گونه حاشیه‌سازی صدای مردم و عملکرد دولت به جامعه منعکس شود چراکه اگر رسانه عملکرد خوبی داشته باشد بهترین ابزاری مدیریتی محسوب می‌شود.

از رسانه‌های کردستان درخواست همکاری می‌کنم

وی بیان کرد: می‌خواهم در برنامه‌ها و زمان‌های مختلف صادقانه آنچه که اتفاق افتاده طی گزارشی به مردم ارائه دهم و از رسانه‌ها توقع و درخواست همکاری می‌کنم تا ارتباط خوبی برقرار کنند.

مرادنیا افزود: زمانی که نماینده مجلس بودم دغدغه اشتغال و سرمایه‌گذاری را نیز داشتم اما متأسفانه کارهایی که پیگیری کردم ناتمام ماند و عملی نشدند.

با مردم کردستان عهد بستم که "صداقت، وفاداری و امانت" را سرلوحه کار خود قرار دهم

وی اظهار کرد: امیدوارم زمانی که از کردستان می‌روم احساس کنم با تمام وجود برای مردم کار کردم و دیروز (روز تودیع و معارفه) با مردم کردستان عهد بستم که «صداقت، وفاداری و امانت» را سرلوحه کار خود قرار دهم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1546892:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین